Terapi

Ibland har man dagar när man är så jävla trött så att man inte vet vad man gör, det hade jag igår. Igår när jag jobbade hällde jag en skurhink med vatten i en soptunna istället för i sköljen 20 minuter innan jag slutade. Då insåg jag att det inte skulle bli något mer vettigt gjort den dagen. Men det har jag tagit igen idag, ibland har man dagar då man känner sig väldigt nöjd med vad man gjort. Terapidagar helt enkelt.

För er som inte visste det har jag en förkärlek till 50-talet. Musiken, kläderna och framför allt hur killarna såg ut. Men idag har jag känt mig lite som att jag levde på 50-talet. Som en liten husmor. Först och främst har jag lyssnatr på gammal musik hela dagen, men framför allt har jag kokat. Inte av ilska, nej jag har kokat äpplemos och äppledricka. Jag tror faktiskt att jag kokat ihop mitt årsbehov av äpplemos idag, eller i alla fall 3,5 kg. Inte kan väl jag vara i behov av så mycket mer?

Sedan har jag också lyckats koka ihop två liter äppeldricka. Imorgon tänkte jag att jag skulle försöka koka ihop lite äppelmos till min mor och far, eftersom min mor som vanligt lider av grov tidsbrist. Men vilken terapi det är att stoppa in äppelmos och -dricka i frysen och känna att nu har jag gjort nåot vettigt idag. I frysen finns det bevis...

En av mina kompisars mamma har som terapi att baka, och nu börjar jag förstå henne. Att få resultat av något man gör. När man jobbar på jobbet så ser man inte samma sorts resultat.

Tycker ni att jag blivit helt vrickad nu. Men då får ni tycka det i så fall för det är jag som har gott äppelmos i frysen och vet vad det är i. Inte massa äckliga tillsatser. Okej, jag är nog vrickad.

Igår så hade jag och min mamma myskväll, jag for iväg till Kungsör för att köpa min favvopizza och hyra Se upp för dårarna. Men icke sa nicke, pizza fick jag tag på men filmen var uthyrd, något besviken återvände jag hem med Beck - den svaga länken och Linas kvällsbok. Mamma och jag titta på Beck och svullade pizza sedan somnade mamma och jag fick titta på Linas kvällsbok. Den var inte alls lika bra som när jag såg den på bio...

Nu ska jag till mormor och äta äpplegröt, mycket äpplen idag. Och sedan ta jag ska ta en sjukt långt bad och sedan är det mitt favorit program på TV ikväll, Weeds.

Ja. just det. Det går bra på jobbet. Mycket att göra och jag blir snurrig i huvudet men jag trivs väldigt bra.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så duktig clara! En äkta ung husmor :P

2007-09-03 @ 11:27:56
Postat av: ulla

Jag förstår vad du menar med bakning som terapeutisk åtgärd när stirret tar över. Själv gräver jag,spaden är under stundom min allra bästa vän.En del människor kör med dammsugarn som galningar. Det är till nytta för själen.
Hur gick det med kräftorna?

2007-09-03 @ 21:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback