Till min lilla Hanna

Igår var det dags för avskedet. Det stora io månaders avskedet, hur säger man hej då till en av sina bästa kompisar för tio månader. Okej tio månader är inte så lång tid om man beaktar att vi vart kompisar i 18 år och kommer vara det resten av livet. Men det är jävligt lång tid ändå.

Så jag kom till Frasta runt sex för att käka kräftor och sjukt god paj med Hanna, Hannas föräldrar, Hannas mormor och mormor och Jessica. Vi hade så  trevligt och åt och pratade och plötsligt dök det upp en bunt med jägare oxå inte för att få kräftor iofs, tur vear väl det för kräftorna var slut...

Sedan var det dags för att Hannas mormor och morfar skulle åka och det blev en del tårar jag, Jessica och Hanna grät värst av ala och jag grät bara för att Hannas morfar och mormor grät och Jessica grät för att jag grät... Sicket tårkalas.

Men sedan så satt vi väl och lökade i ett par timmar och fick Hannas adress och allt sånt där. Sedan fick vi en skiva som Hanna hade gjort till oss. Sedan fick jag även äran att bli fosterförälder till ett av hannas gosedjur som inte fick ta och följa med till andra sidan havet... Lilla Ior ska nu flytta med mig till stora staden i höst och jag lovar dig Hanna att jag ska ta väl hand om honom. Han och jag låg och lyssnade på din skiva du bränt inatt.

Men vi satt och babbalde halva natten och vi ville aldig åka hem. Så det slutade med att vi fick sätta en tidsgräns. Men det var så skönt det kändes bara som att allt var som vanligt. Vi snackade om allt som hänt i helgen och allt som ska hända nu. Så när tidsgränsen var nådd fick Hanna en fet kram och jag och Jessica drog. Inga tårar då inte.

Men sedan när jag kom hem och skulle sova låg jag och lyssnade på skivan. Vitamin C låten Friens for ever kunde jag inte ens lyssna på för då skulle jag bryta ihop. När jag hörde Umbrella, Hanna då skrattade och grät jag om vartannat med alla glada minnen från din avskedsfest. Så himla lyckat.

Och så hörde jag Breakaway som är så hilma förknippat till dig och mer tårar kom. Men den passar så bra in på vad du ska göra med.

I spread my wings and I'll learn how to fly
I'll do what it takes till I touch the sky
And I'll make a wish, take a chance,  make a change
And breakaway

Out of the darkness and in to the sun
But I won't forget all the ones that I love
I'lltake a risk, take a chance, mae a change
And breakaway

Inte för att jag tror att du tycker att Eskilstuna är out of the darkness men nu ska du verkligen få pröva dina vingar och så lätt det ska gå för dig.

Så Hanna jag kommer sakna dig sjukt mycket, men nu ska du ha det så as ku och bara njuta av ditt semester år... :p

You gotta to make your own kind of music!

Kommentarer
Postat av: hanna

<3 vilket sjukt fint inlagg!
alskar dej sa himla mkt! nu har jag kommit fram helt valbehallen och allt ar Bra!
omg, breakaway har jag inte kunnat lyssna pa pa typ ett halvar utan att borja storgrina, men jag ar sa glad att jag gor detta och annu gladare ar jag att jag vet att jag har sa himla mkt underbara vanner darhemma att luta sej mot.
<3 vi hors. Puss hanna

2007-08-16 @ 17:44:29
Postat av: Jessica

Fint skrivet :)

2007-08-19 @ 14:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback