Being good isn't always easy

I helgen har jag vart hemma hos mor fixat lite men mest myst. Ifredags när jag kom hem var Lisa och Thomas också hemma. De hjälpte mamma att sätte ihop hennes nya soffa och fotöljer så fick jag laga tacos. Så sugen som jag vart på tacos, aldrig att jag skulle ställa och laga det till mg själv bara. Sedan kte Lisa och Thomas hem och jag och mamma titta på Two weeks notice en av mina absoluta favoriter av må bra filmer. Men jag la mig på mammas nya och soffa och när filmen var slut väckte mamma mig. Så jag sov ungefär från nio på kvällen till nio dagen efter i lördags. Men det behövdes. Jag är inne i en sova dåligt period, och allt är Rolands fel. Han ska bara snutta på mitt hår när jag ska sova.

I lördags skjutsade jag och mamma och jag mormor och morfar till tåget i Katrineholm och sedan åkte vi till Jysk i Katneholm, Där köpte jag stolsdynor till mina köksstolar och ett underlägg til Rolandsmatplats. sedan åkte vi till Julita på julmarknad, me vi var bara där en kort kort stund för jag skulle och möte Tessan på Tuna park och löpa julklappar.  Men det var så mycket folk så i orkade inte så mycket jag handla åt Lisa och Jessica och sedan köpte jag en julklapp åt Tord från mamma.

Idag har jag vart med mamma på vårdcentralen med mamma, hon har vart så duktig så att när hon julstädade tappade hon en sängram på sin stortå och nageln gick av vid roten, men bara halv nagel. Så idag fick hon åka efter att talat med sjukvårdsupplysningen och då gjorde de ett hål i hennes nagel och tryckte ut allt trevligt som var under. Sedan sa doktorn att han inte ville se henne mer.

Det är verkligen bara inom sjukvården man kan säga så, jag brukar säga det till mina patienter med. Jag bruar säga att nu hoppas jag att vi inte träffas mer, i alla fall inte under dessa omständigheterna. Men jag hoppas att patienterna blir glada när man säger så.

Ikväll ska jag baka pepparkakor ska bli roligt, jag ska göra ett stort hjärta var till mig och Roland. Jag håller just nu å med tryffel med insåg att jag hade i en helv deciliter grädde för mycket så vi får se om det bara blir pannkaka av det. Jag hade också tänkt hinna med ischklad ikväll men alla tycks ha tänkt samma tanke för att det var helt slut på cocosfett både på ICA Rutan och på Coop här vid mig. Inte bra när ska jag nu hinna med detta??

På torsdag kommer mormor, morfar, tessan, mamma, Lisa och Thomas och äter. En liten uppvärmning inför jul. Pappa är tyvärr inte med, han r å avlastning till den 23:e. Jag undrar vem mamma ska klä granen med, men Tessan kanske kommer hem dagen innan med.

Idag skickade jag mina julkort, i sista minten som vanligt, Jag skulle försöka skicka ett till pappa. Hoppas att han får det, det blev en väldigt konstig adress på det i alla fall men jag hoppas att det kommer fram. Men det kommer väl till ett par dager efter jul med den adressen.

Nej nu måste jag sätta lite fart, annars får jag väl baka hela natten,

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hoppas det gick bra att baka o fixa, är väldigt nyfiken på tryffeln...hoppas man får smaka på torsdag...=) Puss o kram

2007-12-17 @ 10:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback