Den världen rymde inga fler

Och så var julen förbi, det bara svischade till. Jag hann knappt reagera innan julskinkan var uppäten och julklapparna var utdelade. Jag jobbade på dagen sedan drog jag hem så fort jag kunde tog en durre och tittade på Kan du vissla Johanna? Så himla bra film, "Det här är television morfar, det r radiosignaler som går igenom allt. Vadå genom mig med? Ja, genom allt morfar." "Var rädd om Andersson pojkar, han har dåligt hjärta. Nej! Han har världens bästa hjärta!!!"

Hemma i Husby var det vanliga gamla gänget:








Jag fick massor med bra grejer, bland annat kan jag nämna en väldigt bra stekgryta, en vacker kudde och av mormor och morfar  fick jag pressar. Potatispress ocg vitlökspress, jag vet ite om mormor tycker synd om mamma att jag lånar hennes hela tiden.

På jeldagen jobbade jag (big suprise) men det som var bra att när jag var på jobbet kom Madde och hämtade min nycklar och gick hem till mig och diskade. Så när jag kom hem så var det diskat och städat. Jag hade aldrig hunnit det.  Sedan kom folket: Anna, Tessan, Jossan, Madde, Sandra, Kickan och Pillan.

Värt att nämnas från den kvällen är väl Tessan och Annas dans till Ragga runt. Om jag inte var så snäll hade jag lagt ut den här på bloggen, Tessans avslut var bäst! Att jag var Tant Clara och guidade alla ungdomar till Lotus. Det komiska var att jag var den yngsat på förfesten. Vid kebabhuset stod Farbror Polis för att hjälpa alla undomar att hälla ut eventuell vätska, Kickan blev lovad en lapp i brevlådan, men Madde lyckades smöra ur det.

Vi  var på Lotus och träffade massor med roliga och mindre roliga människor, men jag, Madde och Sandra tyckte av någon underlig anledning att inte Lotus dög så vi drog till Harrys med Mattias. Fråga inte ens, jag vet ingenting. Haha. Men vi var på Harrys i alla fall och träffade Oscar och Erica. De hade skaffat en minigris, Mini Me. Haha. Så jäkla bra musik, faktiskt bättre än Lotus.

Sedan var det dags att gå hem vid tre då krogen stängde, men det var bara Harrys och Lotus som hade öppet senare än vanligt. Självklart tog vi en kebab och Madde gjorde en avstickare för att låna Farbror Polis handbojor. Men hon blev inte arresterad hon ville bara låna dem.




Imorgon är det dags för jobbet igen, Jobba fem dagar vara ledig en dag och jobba fem till. Underbart att jag ska gå ner till 75% efter nyår. :D

Nu är det dags att ladda om för ett as kul nyår, jag känner mig taggad till tusen!






Kommentarer
Postat av: Ewa

Låter totalt underbart vännen =)

2007-12-28 @ 11:21:56
Postat av: Lisa

Vad fina kort du lagt upp =) Puss o kram

2007-12-28 @ 16:05:05
Postat av: hanna

harligt det sag ut med hela familjen samlad:)
vad fin du var i haret!
puss puss

2007-12-29 @ 20:14:43
Postat av: Jessica

Låter som en bra jul för din del :) Ville ju oxå ut med er!! Men på nyår...ja då jäklar!! ;D Love.

2007-12-29 @ 22:49:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback