The way I are

Igår kväll hade jag som sagt familjen hamma på middag i mn enkla boning. Jag ringe Lisa dagen innan och påminnde dem om att ta med en extra stol men då upplyste Lisa mig om att hon beövde ha två extra för vi skulle bli sju. Jag hade inte räknat mig själv. Men ´sju sycken ställe till problem, jag hade bara sex likadana talltiker, sex likadana glas och sex likadana bestick. Eller lets face it egentligen har jag bara sex bestick förutom två gafflar och knifar från Chippendale bestick. Så  dukningen blev ju inte allför vacker. Haha. Sedan brände jag såsen och mormor fick servera glögg med decilitermått eftersom jag inte hade något att hälla upp glögg med.

Men fisken som jag var allra mest orolig för blev riktigt god, men jag valde bort såsen men alla andra åt så glatt såsen med. Men den var verkligen inte god. Och efter åtta kakan blev verkligen as god, loved it.

Det är så bra när man får släten besök men får lite grejer och lite hjälp, Thomas hjälpte mig att sätta upp min nya as snygga Jimmy Dean klocka. Mormor gjorde iorning min torkhanduk, som jag inte fattade att det var fel på. Och så får man massor av saker med. Jag fick en jätte fin blomma av Lisa och Thomas, av mamma fick jag så julprydnader och av Tessan fick jag en mistel. Jag får väl kyssa Madde och Sandra under den som ska bo lite hos mig nu under mellandagarna.

Ikväll är det dags att göra iordning skinkan, köttbullarna ch Janssons frestelsen. Jag hinner inte göra någonting efter imorgon så det får bli sent i köket ikväll. Men det är ju roligt att fixa. :D

Idag vaknade jag klockan ett, Roland lät mig mig ju vara mellan fem i morse och klockan ett så då sov jag som en stock. Det kan ju bero lite på att jag, Tessan och Anna gick till Dannes efter alla hade åkt. Vi sulle spela biljard med Axel men han kom aldrig så vi diggade finsk karaoke istället. Måste säga att Eviva Espana på finska var en big hit. :P

Kommentarer
Postat av: Lisa

Japp, maten var verkligen god, o kakan, o knäcken, o kaneltryffeln men jag glömde ju den där med hallon eller vad det var...=) Puss o kram

2007-12-21 @ 20:33:44
Postat av: Anonym

Vad bra att det vart lyckat med släkten.

2007-12-21 @ 20:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback