Det visade sig dagen därpå att jag hade gjort fel när jag gav dig en gloria

Dagarna bara flyter på och jag inser snart att jag inte uppdaterat på länge. I helgen har jag jobbat fredag, lördag och söndag kväll. Men jag hann ändå hem för att fira min far och hälsa på släkten som kom.

Idag hade jag fått en lapp av min fastighetsskötare där det stod att jag skulle ringa honom angående tapetsering, jag ringer fort som fan så klart men självklart så har han slutat för dagen och stängt av mobilen. Typiskt, jag ska ringa honom imrgon, då ska jag även ringa och skälla på Folket för att jag inte får min tidning.

Roland sitter på min axel och tittar när jag skriver på datorn, det börjar bli något tungt på axeln. men han är så rar så jag låter honom sitt kvar hur länge han vill.

På lördag är det dags för maskerad i Malmköping, jag och Sandra ska ju dit, det ska bli as roligt.  Men jag tänker inte berätta vad jag ska klä ut mig till. Den karamellen tänker jag suga på ett tag till. Haha. Men jag kan säga att Hannas halloween inspirerade mig väldigt mycket.

Idag har jag sprungit benen av mig på jobbet känns det som. Självklart var jag dum och valde vårdlaget längst ner i korridoren. Så det blev himla mycket springande. Men jag ahde troligtvis de raraste patienterna med. Jag hade en dam som var bra bit över 80 år som har vart lite emlig och idag skulle hon flytta till en ny avdelning. Och jg har vart ganska hård och pushat henne så att hon ska komma igång så idag nr jag tog adjö på den nya avdelningen så sa hon: Adjö mitt onda, dåliga samvete. Så jag kanske hade vart lite tuff mot henne. Men jag är glad för det för man såg stor skilland från i fredags och idag. Och är dte inte det vården handlar om? Att hjälpa människor att uppnå bättre hälsa?

Sitter och lyssnar på Vänner när jag skriver eftersom att jag inte ser TV:n, nyss sjöng Joey Groundcontrol to Major Tom. En av min pappas favorit låta. Vad roligt vi hade när vi var små och körde låtleken i bilen. Alla barn satt och lyssnade vilken låt som kom på pappas band och sedan skulle man skrika vad låten hette och bandet. Så man kan sina låtar. Helt onödig fakta men det var typ det bästa jag visste när jag var liten. Vilka minnen man har. Och ibland närjag träfar pappa behövs de...

Imorgon ska jag vara ledig, vad ska jag göra? Jag ska iaf ner på stan och köpa ansiktsmålning till maskereaden. Och ett minneskort till min kamera så att jag föreviga den med. Sedan ska jag självklart förbi och hälsa på Sandra på Amarant med.

Jag måste verkligen städa i min lägenhet, har inte städat sedan i fredags. Men jag har ju inte vart hemma sedan i fredags heller. Haha. Men jag ska faktiskt ta och diska nu.

Ha det underbart!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tack för sällskapet o maten idag...var mycket trevligt...o du hann inte göra mkt som du hade tänkt..=) så nu har jag kommenterat.....=) Puss&kram

2007-11-13 @ 18:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback