Så ta och ge ditt liv en chans

Nu måste jag fan göra det, jag ska göra något jag alltid velat men som jag kanske inte skulle få gjort om jag inte lovar och svär det här på bloggen. I maj-juni i år så tänker jag åka till Hanna i USA ch hälsa på jag har längtat efter henne så och nu måste jag göra något åt det. Okej det är ett halvår kvar och så åker hon hem strax efter det men vem kan vara bättre än shopoholic nummer ett att spendera sina sista pengar med i USA???

Jga har också börjat fått lite smått ånget för at jag aldrig åker någonstans för att jag aldig har tid. Eller så är det för att jag inte vågar. Undra vilket... Hanna är i USA, Jessica i Norge, Marie backpackar i Asien och fan alla reser. Men här sitter jag i min lägenhet och lägger alla pengar på den. Visst är det underbart att ha en egen lägenhet men vad fan jag har inte råd att låte den stå i några månader o jag skulle vilja backpacka. Varje dag undrar jag om jag var dum som skaffade en lägenhet, ja det är så illa. Varje dag. Jag vill med resa och se världen. Men istället sitter jag i en etta i Eskilstuna med en katt som jag inte helelr bara kan lämna. Jag älskar Roland och min lägenhet men ibland.

Nej nu måste jag sluta ha ångest jag får spara pengar så att jag har råd att göra både och. jag som är så bra på att spara pengar... Or not. 

Jag skulle skriva värsta långa inlägget förra veckan om den trevliga maskeraden men sedan hände något när jag skulle ladda upp bilder och det blev det där lilla bara. Men jag hade underbart trevligt. Kul att träffa alla OP-tjejer som var med och alla Ewas kompisar med dem har jag inte träffat på år och dar känns det som. 

Okej en liten sammanfattning: Coolt: svampbob fyrkant och infödingarna. Svårast att gissa var kapten haddock och tintin. De var oxå två av de klockrenaste måste jag säga. Populäraste att klä ut sig till måste vart brandman, bandit, sjuksköterska och pirat. Själv träfade jag en till katt med klös i. Tyvärr så kunde vi inte leka för jag jag kände mig som Måns och hon var mer Pelle svanslös.

Men kul hade vi och Kapten Haddock lärde mig hur man rökte pipa, en upplevese. inte särskilt trevlig dock. Om man måste röka pipa för att vara skapten så kan jag lova att jag aldrig blir det.



 

Ja en kväll att minnas i vart fall blev det och en stor eloge till Ewas JJ för en trevligt genomförd maskerad.

God natt!




 

Kommentarer
Postat av: hanna

GAAH!
Du skulle bara se mig just nu clara lilla... jag skiner som en sol!!:D
Jag ska gora tin USA resa till en resa du sent kommer glomma!!!! Vi ska se ALLT!
Alksar och saknar dej.
Love

2007-11-21 @ 23:54:19
Postat av: Lisa

vad fin du var på maskeraden...=) Klart du ska åka till hanna o hälsa på men behåll lägenheten o ångra inget du gjort...finns många saker man skulle kunna göra annorlunda....men sånt är livet, man kan inte få allt...Puss o Kram

2007-11-22 @ 11:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback