Everyone goes away in the end

Har just vart och sagt Hej då till Jessica nu när hon åker till Norge och ska vara borta på obestämd tid. Hon är ju inte så långt borta men det känns ändå väldigt jobbigt att hon ska åka bort. Tur att Sandra är kvar i stora sundby annars hade jag vart helt ensam. Kändes jävligt jobbigt att säga hej då, som att det inte var på riktigt.

Igår hade Jessica och Frida avskedsfest. Underbart kul. Men nu har jag en underlig fundering. Alltså typ några av de bästa festerna jag vart på i mitt liv har vart avskedsfester. Varför är avskedsfester så jävla bra? Är det bara för att man vet att det är sista gången på länge och att man måste passa på?

Men igår kväll var så jävla kul. Först var vi 17 st spm åt middag: wraps, tacopaj och marängswiss. Väldgt gott, tvärr Jessica får Frida och hennes mamma mest credit för det. Sedan var det dags att leka lite Doctor Phil och snacka skit om Maries ex. Jag och Lillith var riktigt i farten där.

Vi tittade även på lite fotboll och drack det där självlysande gröna som de drack i Moulin Rouge, fast vårt var väldigt rött och inte alls så självlysande. Smakade hallon/lakris. Inte min favvo alltså. Sedan åkte Jenny och gänget för att gå på krogen. Man kan ju säga att de missade ganska mycket, jag hade jätte kul i alla fall.

Vad ska man minnas från den här kvällen då? Jo jag minns med varmt minne Björn på bordet och att han fick straffrundor hela tiden, jag minns inte lika varmt när de upptäckte att jag var Tessans syrra och blev kallad Tessan hela kvällen. Jag och Sandra hade många både trevliga och mindre trevliga diskussioner med Marcus. Bland annat en väldigt intessant "tutt-diskussion" vilket vände min syn på killar till det lite mer positiva. haha

Framåt kvällen tappade jag även rösten sjuk som jag är. Så idag låter jag som en skadeskjuten kråka när jag pratar. Frida och Marie verkadfe ha väldigt kul när jag kom upp och sa Hej då framåt natten när vi äntligen gav oss av hemåt. Klockan 03,30 kom jag hem och samnade gott utan ett uns till röst. Men jag måste skylle lite på den höga musiken och kanske lute på Marcus för att han snackade så jävla mycket så att man var tvungen att överrösta honom.

Men nu ska jag och jobba imorgon efter ha vart hemma sjuk i alla fall, första gången någonsin jag har vart hemma sjuk från ett jobb. Kändes jobbigt att åka hem i torsdags.

Hej då Jessica och jag hoppas att du har det underbart kul i Norge. Det kommer gå så bra för dig!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Å clara..det värmer faktiskt till i mitt lilla hjärta när du säger att du kommer sakna mig! Har varit dålig på att läsa dina bloggar men har glömt det i alla dessa intryck som varit här! Men vi har ju pratat en del på msn och det har varit bara som att du sitter i husby och jag öja och pratar som om inget hänt :)Love!

2007-09-26 @ 18:40:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback