Apoteket

Jag var på tuna Park idag en snabbis med Anna och när vi gick förbi Apoteket stod två rara damer där och delade ut små vykort. De haffade oss och sa: Ni ungdomar som har framtiden för er, vill ni inte protestera mot att regeringen tänker sälja ut Apoteket. Nej, tack sa jag och hoppas att de fattade att jag anser att regeringen ska sälja ut Apoteket.

Varför ska allt vara statligt undrar jag för mig själv? Sedan hör jag damen brevid säga till en kvinna som talade med henne att servicen kommer att bli sämre om man säljer ut det. Men jag tror mer på att servicen komemr att bli bättre, för att om det finns alternativ så går man till nästa ställe om det var dålig service och kommer igen om det var bra. Så funkar det inte med statliga bolag för de kan vara hur otrevliga de vill jag frå inte tag på det jag behöver någon annanstans.

Så heja regeringen som vill sälja ut lite statliga bolag och skapa bättre service, tillgänglighet och valfrihet för oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback