Mys

Jag har fikat med mamma ikväll efter att vi vart och lämnat pappa. Jag hade bakat scones och så drack vi te. Vi dricker nästan alltid te hos mig även fast mamma verkligen inte är en te-människa men hon får anpassa sig lite eftersom att min kaffbryggare står i min klädkammare och det är inte normalt att plocka fram den för endast en kopp kaffe.

Jag lyckades även laga till lite kvällsmat med, gratinerad aubergine. Väldigt gott, jag har tagit ett beslut i mitt liv att äta mer "annourlunda" grönsaker och då skulle jag köpa squash. Men när jag var i affären fick jag tillfällig blackout och köpte aubergine. Inte alls lika gott som squash men det duger

Jag hann även diska när jag kom hem viket var prio ett, men att baka scones och laga mat förstörde ordningen hos mig. Mamma åkte hem med orden att nu hinner du städa lite ikväll med....

Så jag borde kanske städa lite men nu är jag upptagen för att Martin är inne på msn och så är den här stolen väldigt skön. Men jag ska innan kvällen är slut hinna diska ta reda på typ en vecka gammal ren tvätt och dammsuga på toaletten.

Nu har Roland lämnat mig och flyttat hem till mamma när jag ska på min planeringsdagar. Ska med jobbet till Södertuna slott ska bli himla roligt.  Tydligen är är det väldigt vackert där med. På tal om planeringsdagar måste jag plugga HLR med för att vi ska ha genomgåmng av det på tisdag innan vi åker. Och ett litet prov med. Men det är inte så himla svårt. 30 kompressioner och två inblåsningar bara. Så får man hoppas på det bästa. :P

Dags att ta sig i kragen då!

På återseende





Kommentarer
Postat av: hanna

tips:
skiva obergine, strö på salt och peppa, stek i olivolja tills de blir mjuka. asgott tycker jag! och rätt nyttigt borde det ju vara med.puss

2008-04-14 @ 00:22:54
Postat av: Anonym

hoppas du får kul på slottet...=) Puss o kram

2008-04-14 @ 20:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback