Ensam

Så är jag ensam i lägenheten. Det är så tyst och fridfullt. Allt som hörts är mitt knappande på datorn och min mage som pratar lite med mig så att jag inte ska vara ensam. Ewa är på jobbet. Jag tror att det går kanorners. Affär är ju lixom hennes grej.

Jag har vart hos Jessica och betalt en räkning och så har hon rättat till mina briller. Briller säger man här så snart börjar nog jag med. Hon tyckte att mina briller var helt onormalt konstuerade så hon böjde till örongrejerna ordentligt och sedan bytte hon även mina näspluttar. Jag visste inte att man kunde gå till optikern och få dem bytta. Hely onödvändigt vetande men vad mycket fräschare de blev.

Jag har även börjat skriva i min Må bra - bok sedan började jag sväva ut i den och så blev det massor av tårar så då tog jag en paus.

Jag har även funnit en ny passion här i Norge. Kajsa Ingermarssons böcker. Jag har läst en och en halv sedan i förrgår. Små citroner gula var verkligen den bästa på länge. Har önskat mig en bok av henne i julklapp av Helena, Tomas och Georg.

Julklappar, det är ju något jag måste få lite styrsel på nu så att jag bara kan styra kosan rätt den 23:e då jag tänkt inhandla alla klappar hemma i Eskilstuna.



Kommentarer
Postat av: Linda

men vad lustigt, jag fick små citroner gula i present idag! haha! då vet jag att den är bra i alla fall, måste börja läsa. kraaam


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback