I see you got that fire by the way that you walkin

Ännu en dag på jobbet avslutad, det har gått bra idag med och jag trivs. Idag gick jag med en tjej på förmiddagen som had jobbat där förut och nu studerar till vernepleier. Sedan gick jag med en kvinna från Vietnam på eftermiddagen, hon förstod mig inte så bra. Men jag förstod henne så vi lyckades lösa det ganska bra i alla fall. När vi skulle till en brukare så frågade de mig om jag kunde ta blodtryck. Ja, sa jag och hon jag åkte med på eftermiddagen tyckte det var värsta grejen att jag kunde ta blodtryck för det hade inte hon fått lärt sig under sin utbildning. Så nu är min stilla undran om inga hjelpepleier i Norge tar blodtryck? De tyckte det även att det var lite skummelt attg vi fick delegering på att sätta kateter.

När jag kom hem satt jag igång och diskade. Vår lägenhet ser ut som hej kom och hjälp mig. Och jag har inte orkat mycket efter jobbet nu de första dagarna. Då har man bara stupat när man kommer hem. Men nu har jag diskat, städar och tvättar. Jag känner ett behov av att ha det snyggt och fräscht innan vi åker hem till Sverige. Det värsta som finns är att komma tillbaka till en ostädad lägenhet... Och nu jobbar Ewa ikväll och hela dagen idag så hon hinner inget.

Ikväll kommer Jessica, ska bli mysigt. Det känns dock mest som att jag kommer flänga omkring i lägenheten. Men vio ska nog även hinna sitta en stund och dicka glögg. Jessicas och min favorit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback