Ibland som förut

Just nu är Ewa på anställnigsintervju på Vibeke, en norsk klädaffär. Hoppas hoppas att det går bra. Men Ewa kan ju snacka. Hon vet dock inte alls hur mycket anställningen handlar om så vi får se om hon fått någon klarhet när häron kommer hem. 

Själv så tvättar jag. Idag har jag även hunnit med att göra två apelsiner med nejlikor. Jag ska hänga upp dem när jag skrivit färdigt detta. Apelsiner med nejlikor är verkligen jul för mig. Det har jag gjort varje jul så länge jag komer ihåg och alltid haft en hemam eller på mitt rum så att det ska dofta jul. 

edan ska jag kanske diska med. Jag kanske borde bli hemmafru istället. Diska, tvätta, julpynta och laga mat. Jag skulle bli knäpp i huvudet av det. Jag som är knäpp ändå, hur skulle då detta sluta?

Jag träffadeäven Claes och fick blilderna från "plåtpartyt". Lite kul bilder. Det var ju en riktigt kul fest överhuvudtaget. Claes berättade även om att han, Öystien och hans vän hade vart i Lettland på roddeltävling. Jag hade knappt ens hört talas om roddel innan jag flyttade till Norge. Jag lär mig hela tiden. :)

Mamma ringde idag och sa att hon kommer nästa helg om jag jobbar över jul. Just nu är jag ju helt inställd att åka hem över jul eftersom det är om två veckor. Och jag får ett jobb hinner jag väl knappast börja innan jl. Nej vi får se. Jag är i alla fall helt inställd på att vara klockren på torsdag på arbetsintervjun. Jag känne rmig inte ett dugg orolig. Det känns skönt. Jag vet att jag kan. Adecco var värre, för ett bemanningsföretag, för något som jag aldrig gjort förut. Jag vet att jag kan jobba som undersköterska. Pep talk på bloggen. :)

Nej nu är det väl dags att hänga upp apelsinerna.

  

 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej! Hoppas det gick bra för Ewa på anställningsintervjun o det kommer att gå jättebra för dig på din =) det vet du väl =) Puss o kram

2008-12-08 @ 18:06:40
Postat av: Sandra <3

Det är klart du fixar intervjun!

Du kommer rocka! ;)

Lycka till vännen!

2008-12-08 @ 20:26:40
Postat av: ulla

Självklart kommer det att gå bra, det vet du ju. Hur ska de kunna motstå dig!!!! Lycka till.

2008-12-08 @ 21:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback