Jobb

Jag har haft en väldligt intressant morgon. För att inte säga skum. Haha. Jag skulle på intervju ju, och det var jag. För ett jobb som vilande bandvakt. Jag trodde att det var nattvakt på ett trygghetsboende, men nej brandvakt. Jag ska gå en runda på kvällen och typ kolla så att allt ser bra ut sedan får jag sova mellan 00.00 och 06.00 sedan ska jag gå en runda igen på morgonen. Ifall brandlarmet går på natten ska jag även ringa brandkåren. Jag tror att jag får jobbet, de hör av sig. Men det verkade på dem som jag fick det, inte riktigt jobbet jag trodde. Men, men.

Sedan rågade de om jag hade något annat jobb. nej sa jag och då frågade de om jag inte var intresserad att kombinera nattvakten med att vara vikarie i hjemmetjensten eftersom jag ändå är hjelpepleier. Självklart, säger jag. Så då fick jag gå på ännu en intervju hos hjemmetjensten då. Så där ska jag börja på upplärning på måndag.

Hjemmetjensten i Lörenskog verkade riktigt intressant faktiskt. De har psykisktvård integrerad med hjemmetjenesten så jag får jobba med allt möjligt.  De psykisktsjuka har man motiverande samtal med, de ska i vart fall bli väligt intressant. De har även barn som är sjuka och cancerpatienter. Världens blandning verkar det som. De hade även väldigt mycket peggar så det måste jag lära mig.

Så nur har jag väl två olika jobba då verkar det som. Haha.


Kommentarer
Postat av: Sandra <3

Coolt Clara! Vad roligt. Grattis!! Många kramar

2008-12-11 @ 17:55:16
Postat av: Lisa

hjelpepleier, vad är det?! Pratade med mamma, ett stort GRATTIS till jobben =) Puss o kram

2008-12-11 @ 17:58:06
Postat av: Linda

Grattis, fan vad kul att du fick två på en gång! :D kram kram

Postat av: Jossan

Håller tummarna för jobben!

2008-12-11 @ 18:13:10
Postat av: Marie

Fett bra.

Hemtjänsten blir grejer de.. för att inte tala om brandvakt - vilken merit. ;) ja ska anlita dej för alla kommande fester som de tror jag. haha.

Saknar dej.

2008-12-11 @ 21:05:26
Postat av: Marie

Vad är förresten peggar?

2008-12-11 @ 21:06:17
Postat av: Frida

Åh vad kul Clara:D Grattis!!

2008-12-12 @ 08:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback