Kväller

Jag sitter/ligger här i Tessans/min soffa. Och väntar på att tröttheten ska komma till mig. Tessanhar redan somnat ch jag lgger bra och vrider och väner på mig. Jag förstår iofs att Tessan sover bättre än mig eftersom att hon har sängen och jag har soffan. Soffa här är skum, den lutar lixom nedåt så man rullar lite ner i om man inte ligger precis emot ryggstödet.

Igår var mycket trevligt. Källens inleddes med massor av onödigt tajfs men det löste sig väl ganska bra till slut. Jag, Jossan och Tessan gjorde oss iordning tillsammans och begav oss sedan av mot Frida. Där var de en intressant blandning av folk vilket ledde till en trevlig och blöt förfest. Jag skickade massor av skumma/dumma sms och var ute och gick i snön i strumplästen.

Sedan bar det av mot stan. Vi kom inte in på Nybron och begav oss till Harrys. Där var det väl en hel del gamla stora sundby bor och andra roliga typer man snackade med. Jag hade roligt i alla fall. Kvällen svslutades väl lite oväntat. Men jag och Tessan fyllekäkade i vanlig ordning. Skinkmackor med rödbetssallad, jag tappade rödbetssallad på matten. En stor rosa fläck.

Idag degade jag och Tessan i soffan och sängen till ett och sedan kom mamma och hämtade oss. Så ikväll har vi haft julklappsbyte med morfars syskon och deras barn och familjer. Jäte mysigt att träffa alal små sysslingar, en helt ny syssling lyckades jag träffa med. Lille Arvid som hunnit bli tio månder innan jag såg honom.

Nej nu ska man väl försöka sova. Imorgon blir det till att träffa pappassläkt och sedan fest hos Jessica på kvällen. Natti, natti.


Här firades en vit julafton. I dubbel bemärkelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback