Som en blänkande silvertråd

Sitter här och myser framför datorn och känner stressan bubbla lite inom mig. Jag måste sätta igång med maten, nu faktiskt. Klockan fyra kommer Jessica och Mads och vill ha mat. Vi ska ha julmiddag idag med några av de viktigaste sakerna inför jul som Jansson, sill och köttbullar.

Imorgon är det dags att jobba. Jag är spänd och nervös. Jag känner mig inte så hemma på vägar och sånt i det här landet än. Nej, men jag vet jag börjar jobba i hemtjänsten. Men avdelning öst i hjemmetjensten ska faktiskt skaffa GPS:er till sina bilar. Bra initativ, avdelning öst.

Jag ringde mamam och frågade hur hon haft det igår. När jag frågade vad ho gjorde så berättade hon att hon var i Göteborg. Jag hade heltglömt bort det men hon ska och titat på Georgs luciatåg idag och sedan tar hon ett tidigt tåg hem imorgon. Då är nog Georg lycklig nu. Det är lite roligt att prata med mamma för hon säger, Vad ska du göra idag då? Jag säger vad jag ska göra och hon sägfer alltid, just det, det läste jag ju i din blogg. Därför är min blogg ibland cencurerad. Sorry, mamma men du vet nog ändå mer om mig än vad du vill veta.

Nej men dags att ge sig på Janssonen då. Det blir första gången jag lagar en sådan utan mamma. Jag längtar efter er där hemma. men det är bara sex dagar kvar nu berättade Ewa imorse.

Kommentarer
Postat av: Marie

Sex dagar.

<3

2008-12-14 @ 17:32:01
Postat av: Anonym

Inte för att jag räknar ner eller så :)

2008-12-14 @ 20:45:40
Postat av: Anonym

Trevlig kväll! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback