But there's a silver lining behind every cloud

Ibland händer saker man aldrig trodde skulle hända, eller ofta händer saker man aldrig tror ska hända. Mer eller mindre seriösa kan jag tillägga. Just nu händer det ju en del trista saker i Stora Sundby och jag hoppas de klarar sig där ute utan att ICA kokar över av skvaller. Trist är det i alla fall att unga människor råkar ut för olyckor, och jag mina tankar går till alla drabbade.

Men Stora Sundby är rätt så facinerade, jag och Johanna diskuterar det ofta när vi är ute och går. Det är lite av ett syndrom, oviljan att lämna Stora Sundby och utvecklas. Att kanske plugga vidare. Nu är ju inte jag någon stor förebild som bara har kommit in till Eskilstuna. Men mina planer sträcker sig faktiskt lite längre än till Sveaplan tro det eller ej, men något år till här skadar inte.

Men just nu cirklar mina tankar mest kring vad jag ska bjuda på på nästa G5-middag. Sandra gjorde att så bra arbete så att jag har fått lite ågren. Dels för att Sandra är så fruktansvärt kräsen. Men det ska nog gå bra. Jag ska bara undvika nötter, bönor, oliver osv osv. Nej men med mycket vin så slinker nog det mesta ner i hennes mage med.

Jag har laddat hem en så underbar skiva, Johnny Cash The Essential. Jag sitter bara och njuter, jag vill inte gå och lägga mig utan bara njuta av den bra musiken. Jag kan inte förstå att han inte är större och att jag inte upptäckte honom tidigare. Han har nog den coolaste röst jag vet, jag kan faktiskt inte komma på någon som sjunger bättre än honom. Fast det är inte bara hans röst det är hela alltihopa, rösten, musiken, texten på låtarna. Han är för underbar.


Jag hade inget att göra så jag googlade lite. Fritt saxat ur Wikipedia:

Raggare, av ragga (i bet. "söka sexuell kontakt med någon", ursprungligen
åkarslang för att "köra ett lass"), person som tillhör viss motorburen subkultur. Raggare har funnits i Sverige sedan 1950-talet och är vanligast i glesbygd och på mindre orter. Förekomsten minskade under 1980- och 1990-talen, men har ökat väsentligt de senaste åren. Raggare brukar ofta delta i bilcruisingar. Många raggare samlar på saker som hör 1950-talet till och en hel del klär sig i tidsenliga kläder.

Under 1970-talets senare år rådde fullt krig mellan raggare och punkare.På senare tid är det dock väldigt ovanligt att raggare är inblandade i bråk utav något slag.

Snacka om att Wikipeida är ett seriöst uppslagverk. Or not...

Time to sleep.


Kommentarer
Postat av: hanna

daddy sang base, mama sang tenor, men and my little brother went ringt in the, in the sky lord in the sky!! min och min mors favvolåt!
puss!

2008-02-29 @ 01:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback