I didn't even notice I was gone, and I want to come back home

Idag gick jag hem från jobbet och var sjuk, jag svettades, jag frös och hade ont i kroppen. När jag kom hem la jag mig på en gång och sova i tre timmar. När jag vakande mådde jag bättre, men varje gång jag har ätit får jag ont i magen. Kanske bra för mitt nyttiga liv att inte kunna äta, synd att jag är så förbannat hungrig just nu bara.

Frågan är hur jag ska göra imorgon, mamma erbjöd sig att komma och hämta mig i stan så att jag kan komma hem och hälsa på. Visst vill jag hem men orkar jag? Om hon skjutsar tillbaka mig på kvällen kanske, japp så får det bli.

På lördag ska jag dock på alldeles ypperligt för då ska jag på G5 middag i Torshälla. Ska bli så himla roligt, jag ser verkligen fram emot att träffa de två tjejerna och uppdatera mig lite. Även om Ewa skrev fuckface i en kommentar här på bloggen.

Jag sitter och lyssnar på sjukhuset på TV, så kul att man känner igen sig. "En ambulans skickar ett EKG till hjärtintensiven och det ser ut som det rör sig om en akut hjärinfarkt, dags att ha högst beredskap. Man måste snabbt få upp patienten till kranskärlsröntgen." Jag gillar verkligen mitt jobb, för ibland är det så dramatiskt och ibland är det bara så lungt och skönt. Men just när jag skulle gå hem blev de lite dramatiskt och jag jobbade på akutvårdlaget och då känns det lite ruttet att gå hem, lite som man sviker syrran man jobbar med. Men mår man dåligt så gör man, jag tror inte direkt att jag jobbar bra när jag är sjuk.

Nu ska jag försöka avsluta ett brev som jag håller på att skriva att Hanna, jag började väl för ca tre veckor sedan så det har blivit något av ett långdraget brev...

Kommentarer
Postat av: Hanna

vad trevligt med ett brev:)
hoppas du inte blir sjuk på riktigt! du får sova mkt!
take care.

2008-02-18 @ 22:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback