När förtrollningen är bruten är det dags att ge sig av

Vilken helg det har vart. Jag är så trött idag så att jag tror att ag ska gå åt. Haha. Men jag får inte vara trött så länge för det är dags att tvätta ikväll och så måste jag ta en promenad i det vackra vädret.

Jag har haft en så trevlig helg på jobbet har jg jobbat med ett trevlig gäng och när jag inte har jobbat har gjort ännu roligare saker. I lördags så jobbade jag på dagen och gick mycket på att vänta på att få gå hem och städa. Eftersom jag skulle ha en förfest var mitt hem i stort behov av att städa. Men så onödigt egentligen. För igår var det i lika stort behov av en städning igen. Men jag städade till klockan elva igår kväll så nu ser det representabelt ut igen.

Men när jag hade städat igår i alla fall så dök Tessan, Jessica och Mads upp. Jag skulle bjuda Jessica och Mads på mat och Tessan ville ha för Tessan hade vart hos mormor på dagen och ätit rårakot.  Jag är så avundsjuk. Men det fick lax och när jag kom in i köket och ställa in den i ugnen så hade Roland snott en bit. Han är en riktig lyxlirare den katten.

Men allt folk kom i alla fall och det var så trevlig s, det droppade in mer och mer folk och totalt blev vi väl i alla fall 12-13 stycken, precis vad vi fick plats med i min lilla lägenhet. Marie och jag hade en oerhört intressant diskussion om yrken och beslutade att ta en fika för att överlägga om Maries framtida karriär. :D

Men festen medelpunkt var min lilla Roland som var och mötte varje gäst i dörren och stylade som fan hela tiden då han lekte apport och var allmänt söt. Han lär ha sovit som en gris hela natten och hela kvällen jag var å jobbet så mycket som han höll igång. 

Vad är mer värt att nämnas om kvällen som så? Det var någon idiotpundare som skulle sälja hasch til Mads utanför min port. Det blev en väldigt tumut tur inne på Dannes. Drinkarna jag drack på Lotus var för övrigt klockrena 

Men det roligaste av allt är att nu ska det bli Midsommar med mamma Hilton. Det blir väl svensk sommar och fest på landet i en härlig combo då. Haha. Nu ska det bara styras upp något, men det är ju långt kvar till midsommar.

Idag ska jag kanske gå och köpa en flygbiljett till amerikatt, om jag lyckas styra upp något bara. Först ska jag ringa min mor, sedan ska jag ringa Hannas mor och sedan min mor igen. Det är nog tanken. Men jag har insett att jag kommer nog klara mig bra i USA för som en kille sa till mig på en fest för länge sedan: Eskilstuna är lilla-Chicago. Iofs pytte pytte lilla Chicago men det blir nog bra. Men om Eskilstuan är lilla-Chicago borde jag ju inte ens åka dit
då kan jag ju vara hemma. Men det bästa med USA just nu är att Hanna är där. Och snart ska jag få träffa henne!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Verkade som du hade en bra helg...=) synd att vi inte sågs nåt bara...=) Puss o kram

2008-02-12 @ 11:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback