All you gotta do is smile that smile and there go all my defenses

Idag har vart en lika skitig dag på jobbet, men idag har det var under kontroll. Slitigt men under kontroll men alla har väl det likadant på avdelningarna det är hårt tryck på länets sjukhus läste jag i dagens tidning.

Men något som jag älskar just nu i Eskilstunakuriren är Svår kärlek i Hållsta, så jävla underbar serie. Kanske inbte för att storyn är så bra eller att de skriver så bra (inte för att det är dåligt) men det är så kul när någon verkligen sätter ord på alla fördommar. Att till exempel alla på Eskil är emo och om man är emo kille så ska man vara mager, alla naturkillar är brats och om man inte är brat så har bratkillarna kul åt en för att man är bonde och kör en sunkig volvo. Man sitter och ler lite igenkännande åt sina egna fördommar.

Men nu måste jag säga att jag har turen att känna lite av varje sort från både Rinman, Eskil och Rekarne. Och jag måste säga att vi är nog alla lika stora idioter, eller så  är ingen av oss idioter. Okej naturkillarna snackar skit om andra program jag hörde det på nyår, men jag har news till er natur, vi snackade skit om er med som fan när vi gick på gymnasiet. Men jag kan i alla fall rekomendera alla att läsa Svår kärlek i Hållsta på kurirens hemsida om ni har en stund att slå ihjäl.

Imorgon är det dags att dra ut ill landet igen och hälsa på min älskade mor, jag pratar fan med henne varje dag nu när jag har flyttat. Det är nog mer än vad man kan säga om vårt muttrande när jag bodde hemma, dag var jag bara tvungen att ringa henne när jag såg "Elaka-Sven" på stan och då berättade hon en så härlig historia om min älskade lilla far som jag ska träffa på lördag med. :P

Jessica, jag sitter och tittar på dina bilder från när du var hemma i Sverige och nästa gång du är hemma måste jag fan hälsa på på Öja gård, jag saknar det lite när jag ser bilderna. :P

Kommentarer
Postat av: Ewa

Jag älskar oxå den =) Typsikt att det säkert bara är du o jag :)

2008-01-11 @ 11:01:33
Postat av: Anonym

Det ät tur att lätt road

2008-01-11 @ 17:15:29
Postat av: ulla

Apropå att vara trött och inte orka flytta sig från soffan.

Suck i Maj

Jag är trött.
Jag är trött på människor
som säger hur man är,
som vet allt och kan allt.

Jag är trött på människor
Som tycker något om allt.

Jag är trött på sanningar,
Trött på djärva präster

Som sjunger ut i kvinnofrågan
Trött på riksdagsmän
Som säger ifrån.

Jag är trött på kloka råd,
på humor och målande meningar.

Jag är trött på toppmöten,
Räkningar och telefoner.

Jag är trött på mig själv.

Jag vill ha sommar
Och ingenting att göra.

Jag vill ha fred,
Jag vill vara i fred

Och ha så mycket
Dåligt samvete jag vill.

Dikt av Beppe Wolgers

2008-01-12 @ 13:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback