Det kävs så mycket mygel för att verka normal

Jag klarade min promenad till Tessan eller klarade den jag överlevde i alla fall. Men Anna plockade upp mig efter två timmar och då fick jag åka med de sista fyra kilometrarna till Tessan. Jag hann gå 1,5 mil i alla fall, och vem kunde tro att det tar så himla lång tid att bara gå till Stenkvista-rondellen? En timme!

Men nu måste jag berätta något så komiskt som hände mig när jag kom till Stankvista-rondellen, jag tänkte att jag väntar och gå i rondellen tills det inte är några bilar för det kan vara farligt. Och tur var väl det för jag vet inte ens om man får gå i rondeller och då kom en polisbil körande. Så jag ställde mig uner en lampa och väntade och när polisen kom ur rondellen stannade den med. Sedan gjorde den en liten fin u-sväng och vände tillbaka och körde in till kanten där jag så snällt stod. Så vevade ner rutan och sa: "Hej vad hter du då?" Självklart svarade jag mitt namn och då ville de veta vart jag skulle och vart jag kom ifrån, herregud tänkte jag allt detta för att jag gick i en rondell vilket jag inte ens hade gjort. Haha. Sedan berättade de för mig att de letade efter en försvunnen kvinna i 30-års åldern med en stor svart hund. Så de ville bara se att det inte var jag. Då kan jag inte låta bli att ställa mig frågan. Ser jag ut att vara 30 år? Och vart såg de hunden jag inte hade med mig? Men trevlig som jag är tackade jag för omtanken och lovade att ag inte var på vift, och om jag mot förmodan skulle se denna kvinan skulle jag ringa på en gång. Så går det när jag ska försöka motionera, jag blir stoppad av polisen!

Jag är nog inte gjord  för motion för igår när jag var ute och gick på kvällen så gick jag vilse i ett villakvarter bakom ICA Ekängen, och idag skulle jag ta en prommis. Och när jag gick hem från jobbet sken solen och när jag tittade ut genom fönsteret så öste det ner. Men det är väl bara att kämpa på. Nog om mitt nya liv.

Jag stressar på som vanligt i alla fall:
Måndag: Jobba, nämdgrupp-möte och sedan förtroendegrupp-möte
Tisdag: Jobba sedan öppet hus på pappas gubbdagis.
Onsdag: Ledig, men hade dick tvättstugan.
Torsdag:Jobba och kommunfullmäktige.
Fredag: Jobba, ut på krogen med Anna och Tessan.
Lördag: Jobba
Söndag: Jobba

Själv vill jag bara vara hemma och relaxa. Haha. Men kan man inte säga naj så kan man inte. Men sedan ska jag ju vara ledig onsdag till typ tisdag veckan efter. Då ska jag hinna fira morfar som fyller, åka till Madde i Stockholm och om jag har tur så hinner jag hem till mamma och hälsa på med.

Nu ska jag ta och äta lite ev min underbart goda paj som jag gjorde igår innan jag dar iväg på möte, man måste ju hinna äta med mellan alla andra göromål man har framför sig. :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback