Lång väg hem

Om jag inte har berättat det för alla än så ska jag börja mitt nya liv i februari. Jag har nämligen skaffat mig en livschoach och personlig tränare, haha. Denna person heter Emo-Anna och är bästa vän med min syster. Tror inte det behövs någon närmare presentation.

Så nu ska jag börja träna med henne på gym i alla fall och hon ska sätta upp fina mål för mig och allt det där. Haha. Sedan håller hon på att lära mig vad jag ska äta och inte, mycket ljust kött och grönsaker. Igår var ju jag och Lisa och storhandlade och nu ser det ut som jag har ett helt bönförråd i mitt skafferi.  Jag msåte verkligen lära mig att gilla bönor, jag ogillar det inte men särskilt gott är det ju inte heller.

Så igår vad jag och Lisa och storhandlade, jag köpte massor av mat och en mp3 till min nya promenadliv. Haha. Sedan köpte jag även mjukisar så jag har något varmt att gå i nu när det är så kallt ute. Sedan bjöd jag Lisa på lunch på tuna park. På kvällen kom Tessan och vi lagade mat och hyrde film och så sov hon här. En riktig systerdag igår.

Idag så har Tessan och jag lunchat med Linda, Oscar och Erika. Oscar rycker ju snart in så det var kul att träfaf dem innan. Alltid lika kul att träffa Oscar och Erika de är så söta, som ett litet gift par. Sedan hann jag självklart shoppa lite med, jag kan ju inte låta bli. Jag shoppoholic. Jag köpte ett läppglans på make up store (det var rea!!!!!!!!) och ett linne på indiska.

När jag stod inne på make up store kom jag på att jag hade drömt om den inatt. Att jag hittade ett så himla fint nagellack där och att jag så gärna villle hitta en matchande ögonskugga och det hittade jag ju självklart eftersom make up store är min favorit affär i alla lägen. Haha. Merit sa att hon skulle ringa huvudkontoret och berätta att hennes kunder till och med drömde om affären. haha.

Jag måste bara berätta en så komisk sak som hänt mig, för alla er som lyssnar på rixmorron zoo så fina det ju just nu en tävling om att man ska väcka gerts slumrande pengar genom att göra någor ljud så att de vaknar. och för er som inte lyssnar så vet ni det nu. Men i alla fall så kan man anmäla sig på hemsidan och skriva hur man ska väcka pengarna. Så igår morse började det ringa på mina telefoner här hemma men jag ville inte svara dels för att klockan var x på morgonen och dels för att jag var arg för arg för att någon ringde så dags. Så jagtröck helt sonika bort dem, då fick jag ett meddelande på mobilen från rix fm om några slumrande pengar. jag fattade ingenting men Tessan som är en trogen radiolyssnare redde ut det åt mig.

Då är det någon idiot som anmält mig till tävlingen och att de ringde mig för att jag skulle få vara med och tävla. Jag är så irriterad, vem anmälde mig och vad ville dn personen att jag skulle göra för sjukt ljud så att jag vann pengarna då???

Nu ska jag börja mitt nya liv genom att promenera hem till Tessan, bara 1,5 mil. Jag vet inte hur jag ska överleva men just nu känns det bara som att jag behöver komma ut och röra på mig i friska luften så det blir nog bra. Men om jag inte har uppdaterat inom en vecka så kan  ni väl efterlysa mig för då har jag gått vilse någonstans mellan Eskilstuna och Hällberga!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hoppas det går bra me det nya livet! :D Och jag måste säga att bönor är riktigt gott!!!

2008-01-21 @ 08:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback