Man borde inte sova

Sjunger Helen Sjöholm, på skivan Ljuva svenska visa som snurrar hos mig för det mesta för tillfället. Jag toh hennes tycke på allvar i helgen och sov mycket lite. I helgen har jag vart i Västerås på nordens största raggarträff. 14 000 raggarbilar var där, jag hann åka med fyra som jag minns i år i alla fall. Men jag tror jag förstrngt någon jag vet inte.
 
Ja, ja så här är det att jag tappade kameran i fyllan och villan och har alltså inga bilder med mig hem och kan inte visa er någon bild. Därför kommer en kort sammanfattning här. Först och främt jag var där med Sandra.

Fredagen ängnades åt att först förfesta med Peter och Peder sedan åkte vi till stan och tittade på bilar. På kvällen så åkte vi bil med Oskar, Bodén, Krisse, tessan, Anna och Cec. Flickorna åkte dock hem ganska tidigt, de var så slitna. Så då var det jag, Sandra och killarna kvar. Vi åkte omkring sedan skjutsade Bodén hem oss när det blevför kallt. Då var vi på efterfest hos några tyskar. Sedan badade jag och Sandra. SOVA!

Lördagen promenerade vi en timme till bolaget och en timme hem. Duscha, supa lite och det var dags att dra. Vi sov så länge. Vädret var ju inte på topp tyvärr. Vi åkte lite bil med några från Nyk. Men de var inte så roliga så vi övergav dem för finlandssvenkarna som inte kunde tala finska. Kippis, var väl ungefär de enda de kunde på finska. En av dem kunde dock finska. De bodde i Vasa i Finland.

Här någonstans tappas Sandra bort och jag och en finne promenerar runt och letar efter alla andra. Vi hittar ingen så jag följer med honom till campingen i hopp om att hitta Sandra där. Men icke. Men de hade min väska och mobil. Jag ringer Sandra men hon är med Pontus. Jag beslutar mig för att knalla hem till hotellet för jag fryser så mycket.

De blir jag upplockad av Erik och Uffe från Jönköping och åker runt med dem härs och tvärs runt Cityringen. jag hittar ju inte till mitt hotell så vi letade lite på känn. I bilen var även en tjej i kanindräkt med.  De skjutsar mig sedan till hotellet där det blev efterfest.

Väldigt kort sammanfattning, men de viktigaste insalg under kvällen är med. Om ni vill ha några detaljer når ni mig på min mobil.

Riktigt lyckad helg, något utöver det vanliga minst sagt. Men det är ju bara Power meet en gång om året!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback