Hela världen är så underbar, på bussen in till stan

Underligaste sångraden på länge, men är jag tänker efter så stämmer den ganska bra för mig. På bussen in till stan betyder att jag antingen har vart hos någon av mina systrar eller hos mamma. Jag älskar att bo ensam i stan jag kan göra vad jag vill när jag vill. Men jag älskar även min familj på landet. Att åka till mamma och vara ett barn. Så hela världen är så underbar på bussen in till stan för då är jag mittemellan mina två favoritvärldar.

Ikväll kommer mamma, Lisa, Tessan, Thomas och kanske David. Vi ska ha "tacosknytis". Jag ringde Tessan från jobbet och frågade om hon kom ikväll och om hon hade pratat med mamma. Men då hade hon bjudit halva Eskilstuna så jag insåg snabb att jag var tvungen att städa och då hionner jag inte laga mat till sex personer. Så då blir det lite knytis. Jag ska fixa lite små skit och så tänkte jag fixa godaste efterrätten, men jag har inte så mycket energi så det blir fruktsallad och vaniljglass tror jag. Jag har så himla mycet frukt i kylen så det passar alldeles utmärkt.

När jag gick från jobbet så hade jag ett röstmeddelande från Madde, hon var ledsen för att hon inte hade något vin för att hon ville läsa. Jag tycker det var lite komiskt att hon blir sugen på vin när hon läser. Jag ser dubbelt om jag dricker vin och då läser man ju två böcker samtidigt. Jag har så dålig humor, ursäkta mig.


Älskar den här bilden, jag ser så muppig ut. Det är helt totalt en USA outfit. Linne från urban outfitters, kjol från AA, solglasögen från någon USA butik. Och väskan från en äkta amerikansk garage sale. Halsbandet från forever XXI.

Jag kanske borde bli modebloggare. Usch. Jag avskyr när folk skriver vart ifrån allt kommer. Men det faktum att linner kommer från urban outfitters och kjolen från AA får mig dock att bli stolt för att jag är inte så himla trendig. Men de två affärerna är sjukt trendiga just nu.

Jag är inte en särskilt trendkänslig människa. Men när jag var med Hanna och shoppade då kändes det bra, för hon är ju trendig. När jag sa om varje plagg sa: Kan jag verkligen ha det här? Så var hon så rar och tålmodig. Jag tycker om att handla med Hanna. Särskilt i USA för där har de mycket mer kläder eller mer kläder men det är ju inte samma affärer som hemma i Sverige. Jag längtar så sjukt mycket tillbaka!!!!

Jag har verkligen tankar på att åka till USA och jobba nu. Jag längtar efter att träna min engelska och göra något nytt. Jag längtar efter shoppingen. Men hur mycket kommer jag inte att längta hem till mamma???

Nej nu ska jag sätta in lite pengar till Hanna och sedan är det dags att städa inför kvällens kalas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback