I don't want to feel like it's the end of the summer

Igår kväll var guld. En trevlig uteservering med trevliga vänner vad kan man mer önska sig? Och så lite fotbollshunkar på flatscreen med sedan är dagen gjord. Vi käkade lite och alla körde stenhårt på det alkoholfria alternativet eftersom alla verkade ha fått i sig mer ä vad de borde dagen före. Förutom Martin, han är en duktig och skötsam kille. Som berättade för oss igår att han inte var på bolaget även fast han fyllde 20 år i februari! Jag tyckte jag var seg som väntade mer än tre veckor...

Så dagen ser ut som så att nu ska jag kleta i olja i mit hår som tydligen ska göra "under" för torrt hår! Sedan ska jag och Jessica till skogstorp och se Stora Sundby mosa Skogstorp. Efter det var det visst middag på Öja gård med Eve, Kjell och två utbytes studenter som hägrade.

Min mamma ringde mig imorse klockan sju för att kolla så att allt var bra med mig för hon hade hört på radion om en brutal våldtäkt. Och jag böjar fundera. Varför är Eskilstuna så ruttet ibland? Varför är det så himla kriminellt här? Jag önskar bara ibland att man kunde vara lite stolt över att bo här det enda vi kan vara stolta över är Parken Zoo men den förlorar vi ju miljoner på varje år. Nej det finns säkert massor med mer att vara stolt över men jag tänker bara idag att jag är så glad att jag klarade mig helskinnad hem i fredags kväll när jag var överfriskad. Jag vill inte vara glad för det jag vill att det ska vara naturligt att man klarar sig bra hem även jag är onykter.

Det är mycket skit i vår herres hage,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback