Ibland svider det...

... till i hjärtetrakten. Det här hittade jag när jag städade. Jag, Tessan och Lisa ville att pappa skulel skriva dagbok åt oss när vi var små.

Till Clara Från Pappa 951110

Denna dag har varit väldigt grå och kulen. Du kommer hem som en hungrig varg och mamma o pappa har ingen mat kvar till lilla hjärtegrynet. Grynet är väldigt kluven under någon timma hon kan inte bestämma sig för att jaga eller följa med sin mamma till lagården i Fyrby. Hjärtegrynet valde det senare alternativet. Efter en stund i skogen hämtade jag upp hjärtegrynet i Fyrby och åkte till Husby för att fodra våra nya höns och de har börjat värpa. Hjärtegryndet har nu stoppat i sig ett dusiin våfflor och tittar på Disney time.

Just nu önskar jag när jag läser det här att jag hade följt med pappa istället. Jag önskar att jag ahde spenderat så mycket mer tid med honom än vad jag gjort. Nu är allt jävligt försent och jävligt orättvist. Visst kan jag hälsa på honom nu men vad har man för nytta av en pappa som inte känner igen mig längre? Jag längtar tillbaka till då när jag kanske var sju år och följde med pappa till skogen och satt på pass med honom. Jag fick sitta på ryggsäcken och dricka alldeles för varmt te. Antagligen skrämde jag bort alla rådjur på flera mils avstånd med mina frågor.

Tänk om jag fortfarande var ett barn allt var så enkelt då. Vad är det nu? Ibland underbart men inbland gör det så ont så man tror att hjärtat gått sönder. Bokstavligt talat....

Life can be so unfair when someone else
Someone else is scared to death
In my heart you will live
Until it's time to see you again
Can I face the world without you
I don't know if I can



Han är en sådan där pappa man inte kan låta bli att älska.

Kommentarer
Postat av: jenny

:( jag får tårar i ögonen när jag läser clara. det är supersvårt att förstå vad du går igenom men jag är väldigt ledsen för din skull!

Postat av: Ewa

Jag gråter för fullt, men du vet ju hur jag är.

Massa kärlek !

2008-06-20 @ 10:40:34
Postat av: Lisa

Usch, blir ju alldeles förstörd när jag läser det här =/ det var så gulligt skrivet så jag började gråta...Älskar dih hjärtegrynet =) Puss o kram

2008-06-21 @ 15:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback