Tatueringar

Idag har vart lite av en mysdasg på jobbet. Vi har gjort har tacos och snackat skit. Jag och Helen har tittat på tattoos. Jag börjar längta så dant. Så ska man gå in på aftonbladets hemsida poch läsa lite nyheter och de har ju gjort en artikelserie om tatueringar. Alla ska skicka in bilder på sina misslyckades tatueringar. jag blir alldeles nervös när jag ser dem. Men sedan tänker jag att studion där jag ska tatuera mig där behöver jag inte alls vara nervös. Thomas har gjort sina fär och han är helnöjd. Jag har bestämr mig för att göra den å nasty art nu i alla fall.



Jag minns när jag gjorde min första. Vilken nervositet. Allr var jätte försenat och sedan skulle jag och Sandra till Malmköping till Ewa på källen. jag sprang omkring med ett stort förband på halsen och kunde knappt vrida på huvudet. Men vad nöjd jag blev. Det är lite roligt för jag har hört mycket om den på jobbet från patienter. En del är lite fyndiga och frågar om det är en hyllning till min chef Dr Stjerna. Engammal tant kom fram, pillade mig bakom örat och sa att jag var jätte fin. En annan man berätade för mig att han skulle känna sig som en bög om han kysste en kvinna med en tatuering. Den dagen hade jag som tur var håret utsläppt. Haha.

Hur var jordbrukets dag då? Underbart stolt var jag när min mamma fick sitt pris av jordbruksministern Eskil Erlandsson och när en vinna läste motiveringen. Jag och Georg knallade sedan runt på markanaden. Han tyckte ungefär att jag skulle köpa allt i alla stånd. Men jag köpte lite närproducerad ost, skorpor, honung och rapsolja. jag älskar närproducerad mat, jag känner mig så miljövänlig när jag köper det.

Georg och jag hann även med att äta vildsvinskebab och gå på Pettsontåg. Det finns ju en Pettson stuga på JJulita gård, så himla rart. Sedan på kvällen var det fest i Husby med massor av bondevänner, några andra vänne rfick ju också komma. Massor av god mat och Anders och Esthers underbart goda chokladtårta. jag älskar den. helt klart den godaste tårtan ever. Han är doktor hon är fönstermålare från Holland och de gör den godaste tårtan jag någonsin smakat. Vacker är den med.

Sedan när jag ätit av de goda kakan, drog jag iväg och hämtade Sandra så åkte vi Kungsör för att gå¨på Rumble in the jungle, tidigare känt som Live and Jive. Men det hade förändrats lite mest rockabilly-människor inte så många vanliga som mig och Sandra. Men vi gick runt och njöt av alla vackra flickor, snygga bilar, bra musik och asheta killar. Som ni kanske vet så har jag ju en förkärlek till rockabilly-killar. Det finns ju inget snyggare.

Så nästa helg är det Power meet jag längtar så att jag blir alldeles tokig. Hotelrummet är bokat och jag äör laddad. Bussen madde ska ta när hon hoppat av tåget från i Idre i Sala är utittad vilket nummer det ärpå den och hur dags den går. Sandra och jag har börjar planera. Det här ger mig rysningar utefterryggraden. Jag kommer aldrig bli för gammal för power meet. När jag blir gammal ska jag sitta i min egna bil och köra den istället. :P


I teorin är det lätt, det finns någon för alla
man säger till dem som blir kvar

Kommentarer
Postat av: hanna

va roligt för din mamma!

saknar dej.

2008-06-30 @ 14:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback