First thing you learn, you got to make it in this world alone

Länge sedan jag skrev jag vet, men jag har fått en liten åkomma vilket gör att jag inte har tid att uppdatera nu för tiden. Och min åkomma är att jag blivit besatt av andra avenyn. Så bra att man kan se något på internet ch slipper missa varannat avsnitt nät man jobbar oregelbundna tider som jag gör. Så idag missade jag alltså Greys och nu måste jag ladda hem det avsnittet, sjukt jobbigt. Haha.

Det har hänt mycket sedan jag skrev senast, jag har vart i Norge med Sandra och hälsat på Jessica och Frida. Very najs. På fredag kom vi sent men det gjorde inget för Jessica slutade ännu senare så Frida hämtade oss så hämtade vi Jessica och sedan bar det av till Chinatown en mycketr trevlig resturang. Man fick en varm fuktig handduk som man skulle torka av händerna med när man ätit. Skumt men skönt...

På lördagen blev det sightsing i Lilleström/Fjellhammar. Vi var på Fridas statoil och köpte Daimbullar för är det något de har pippi på i norge är det att ha vanligt vetebröd ochy så har de i daim, russin eller vanlig choklad. Och gott var det, Sedan var vi på ica maxi och storhandlade och träffade Jo-Fredrik som ska komma p Midsommar med Mamma Hilton. Vi var även på affärscentret Strömmen där jag köpte en James Dean tavla. Jga kan bara inte låte bli när jag ser en tavla med honom, jag bara måste ha den....

På kvällen var det dags för utgång det var vi fyra svenskar och Mads, Kenneth, Carl Vidar, Mikael och Ida. Vi hade jätte trevlig även om jag hade vissa problem med att höra ibland vad norbaggarna sa. Men Frida tolkade så bra. Sedan skulle vi ut och självklart tittade Jessica fel när tåget till Oslo skulle gå så vi väntade en halvtimme i regnet. Frida eller Jessica kom då på den briljanta idén att visa upp midsommardanserna och jag fick pinsamt hoppa runt där på stationen som en groda och speleman.Självklart hoppade jag in i en väska och snubblade och skrapade upp knäna. Sedan gick vi ut i alla fall och jag när jag skulle in på första stället som det var 20 på så sa vakten: Du är ikke gammal nok. Det fattade jag dock på en gång. Så vi gick till Roxie som var helt fullpackat.

En underbar helg i alla fall, jag hade hemskt trevligt.

Idag har Madde gaddat sig i alla fall, äntligen som Gert Fylkning skulle sagt. Hon var så himla rädd innan och jag kan ju bara vara en god kamrat och berätta hur himla ont det gör. Men jag har talat med henne ikväll och ja, hon lever trots den massiva blodförlusten.

På tal om blodförlust ska jag lämna blod på torsdag, jag är något stressad men det ska nog gå bra. Jag är ju lite stickrädd men att lämna blod är en del i min terapi mot den rädslan. Piercingar och tatueringar kan även bli aktuellt för att få bukt med detta. Jag har i alla fall laddat med att äta blodpudding inför torsdag så at jag inte ska ha för lågt Hb.
 

På fredag bär det av till Stockholm för en visit hos madde, ska bli trevligt. :P

På återseende people!



Kommentarer
Postat av: hanna

jag är avunsjuk på norge:) kul med stockholm ocj smidigt med tv p¨internet! love

2008-03-13 @ 04:34:58
Postat av: Lisa

det kommer att gå bra att lämna blod...gör bara ont ibland o så kan man bli yrslig o svimfärdig o illamående men annars är det lungt...=) Puss o kram

2008-03-13 @ 07:29:43
Postat av: Jessica

Det var en underbar helg!

2008-03-14 @ 09:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback