You say you're looking for someone, to pick you up each time you fall, but it aint me babe

Jag har fått någon slags uppdateringsnoja på min blogg, jag hoppas att ni är glada och inte arga för det. Även om mitt liv inte är särskilt intressant... Eller så uppdaterar jag idag så ingen ska se att jag inte kunde stava förra gången i min rubrik. Jag är inte så någa med att stava i inläggen eftersom att jag har en frmåga att trycka på fel tangenter när jag skriver och ibland glömma dem helt, men rubriken brukar jag vara nogrann med att den är rättstavad eftersom att jag hatar felstavningar.

Jag lyssnar fortfarande på Johnny-boy, jag är just nu något besatt av honom. Men jag facineras av att hans låtar fortfarande kan vara så aktuella även fast de är skrivna för längre sedan. Väldigt facinerade som Georg skulle sagt... Nej men just nu har jag upptäckt en låt som jag tycker är bara så bra: The one on the right is on the left, som handlar om en grupp som blir kända som bra musiker men som lägger sig i politik och till slut vet ingen vem som är vem och fikus går från musik till politik. Vilket för mig att tänka på USA valet och alla kändisar som hela tiden ska lägga sig i. Jag tycker att de borde koncentrera sig vad de är bra på, typ göra filmer. Men så längre demokraterna vinner valet är jag nöjd. Så nu har jag också lagt mig i, i och för sig är jag inte känd heller.

Jag går och funderar på om jag ska växla till dollar snart eller om jag ska vänta och se om den sjunker mer. Min morfar hade en teori om att dollarn inte kommer gå upp nämnvärt föören valet har vart s jag kanske ska tro på honom då. Jag vet inte. Någon som har lite inside tips om hur världsekonomin fugerar och om dollarn kommer sjunka mycket mer kanske?Jag hoppas att Hanna har lite koll på det, dollarn i alla fall. Världsekonomin får hon veta hur mycket hon vill om. :D

Jag var i Husby igår och tittade på melodifestivelan, jag fattar varför lite det var "dödens-grupp" för igen av låtarna var så skit dåliga. I och för sog var det ingen av dem som var så bra heller. Men jag gillade Fronda, jag tror enbart det berodde på att den var så positiv. Smst var väl Pame, men det får man väl inte sga om en Eskilstuna-kille. Eller nej han är ingen Eskilstuna-kille för han har flyttat här ifrån för ca 30 år sedan! "Eskilstunas hopp", in my ass....

Nu ska jag äta innan jag går till jobbet, jag vill varken jobba eller äta. Men om jag inte äter så orkar jag verkligen inte jobba....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback