En bra dag

Jag försov mig brutalt mycket idag, jag var tvungen att ljuga för mamma och säga att jag var uppe och städade när hon ringde och väckte mig kvart i ett. När jag la på insåg jag att klockan var kvart i ett och att vikt och hälsa stängde om en kvart. jag drar på mig kläder fort som fan och hittar inte mitt kort. Så klart, till slut hittar jag det men i trappen inser jag att jag satt på mig mina mjuukisar bak och fram, väldigt obekmämt. Springer in på vikt och hälsa som ser måtligt glada ut över att se mig två minuter innan stänging.  Jag drar en vals om att jag jobbat natt och stängde av väckarklockan när den ringe. Typiskt mig...

Men summa sumarum så väger jag mig i alla fall och jag har gått ner 4,8 kilo! Helt sjukt bra. Hon som räknade ut det frågade om hon fick visa det för sin kollega för hon tyckte att det var så himla bra. Haha.

Glad i hågen gick jag hem igen och jag hade fått post från Umeå någononting, jag hade fått resultatet från högskoleprovet. 1,3 på första försöket. FETT BRA! Nu ska jag bli ännu bättre på nästa. Jag låg över medel på allt utom på NOG delen, men den tuckte jag var snuskigt svår och jag förstod ingenting.

Ikväll ska jag en sväng förbi Jossan som har inflyttningsfest. Det ska bli trevligt jag måste kasta å mig lite smink och fixa håret bara. Jag ovade mig själv att jag skulle städa idag, tror ni det har hänt. Nej, men jag har plockat lite i alla fall. Plocka är ett bra ord det kan vara så att man plockar reda på hela sin lägenhet eller bara plockar bort ett par smutsiga strumpor från golvet. Jag har plockat mittemellan idag.

Har även vart nere på stan och inhandlat leggings, nya fina trosor, en födelsedags present åt Hanna, ljuslyktor till mitt fönster och ljus till mitt soffbord. Blev väldigt bra med ljuslyktorna i fönstret.

Time for make up.

Kommentarer
Postat av: Ulla

Snyggt gjort Clara. Ja inte försovningen utan kilona och högskoleprovet. Kalasduktigt.
Ulla

2008-05-02 @ 22:05:08
Postat av: hanna

Bra jobbat!
har du gått ner såmktbara på sopp-tiden alltså? och du är så allmänbildad!
var i chicago i helgen, har tusen planer på vad vi måste göra när vi är där. just jah, jag ånte boka tågbiljetter!Puss

2008-05-04 @ 05:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback