Hang up

Jag har fått någon slags hang up på Lasse Lindhs album Sommarens sista smak eller Lasse Lindh som det heter på riktigt. Jag har en del minnen kopplade till den som jag tycker om att tänka på.

Igår var Mia, Annika och ag till Lissboden och shoppade smycken. Jag handlade för 500 kr, men jag fick tre par örhängen, en ring och ett armband från Pilgrim för det som det känns ändå som ett rätt så bra affär.  Armbandet hade kostat 425 kr så det täckt ju nästan allt. Sedan hittade jag ett par lila örhängen i perfekt nyans som, jag har varkligen letat efter ett par örhängen i den nyansen till ett halsband jag har så jag blev så gald. Självklart var det sista paret. Och en så fin ring, I love it och ett par örhängen till dem. Jag fick verkligen det jag ville ha kände jag.

I helgen har det ju vart spring pride i Eskilstuna, härligt tycker jag. Men jag insåg när vi gick förbi tågstationen att inte alla tycker det. Massor av skinnskallar som skulle ut och demonstrera mot att de förstörde "svenska kulturen" jag blir trött bara jag tänker på dem. men mest av allt blir jag arg, man måste faktiskt få vara som man vill. Och älska vem man vill!

Tog sedan bussen ut till landet, Lisa kom och mötte mig vid bussen med Oliver. Sedan släpade Lisa och jag upp trädgårdsmöblerna från legret, medans Thomas och Hanno gjorde en ny hönsgård åt mamma.Eller fel av mig, åt mammas höns. Jag hann även kratta vägen så att den skulle bli lite bättre. När pappa var pigg så var det ett vårtecken när han krattade vägen. Sedan kom mormor, morfar och Tord och år. Vilken pina det är att äta soppor när nära och kära sitter och äter vanlig mat. Usch!

Idag så har jag dammsugit hos mamma, tvättat fönster och städat en toalett riktigt huslig. Var även hos Eva som visade mig lite kartor och vilken terminal jag skulle till när jag skulle byta plan vid O'hare.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Mamma kan väl bo där hon oxå...hon är ju så nöjd med den...=) förstår att det inte var kul att äta soppa men du klarade det ju utan allt för mycket gnäll...=) Puss o kram

2008-05-05 @ 06:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback