We had our share och joy and pain

Jag sov som en stock inatt så mycket så att jag hade mobilen brevid huvudkudden och Anna ringde två gånger för att hon insett att jag hade hennes hemnyckel men jag vaknade inte. Så hon fick sova hos Poppe, haha.

Men jag kunde lika gärna vaknat för jag drömde mest mardrömar hela natten. Jag drömde att pappa fick en hjärtinfarkt och så skulle jag koppla upp honom på st-guarden men den gic bara sönder hela tiden jag skulle koppla upp honom. Jag höll väl på i cirka 45 minuter i drömmen men det gick inte. Jag kan ju säga att koppla upp någon på st-guarden tar max två minuter i vanliga fall. Och hur man sedan skulle få pappa att förstå att han inte får gå upp ur sängen i drömmen var en annan femma. Jag minns hur jobbigt jag tyckte det var att alla skulle få veta hur tokig min pappa var, eller tokig vet de att han är bara inte riktigt hur. Och en av sjuktsköterskorna i drömmen kom in och vägrade titta på mamma eller pappa hon tittade bara på mig när hon pratade sedan lutade hon sig fram och frågade vad pappa hade för sjukdom egentligen, som om min mamma skulle ta illa upp om man frågade vad han har för sjukdom. Ja, en konstig dröm var det i alla fall.

Sedan drömde jag att mamma, pappa, Tessan och jag var på banken och det kom in massor av rånare med AK-5:or. Och så skulle de ta två gisslan och skulle ta mamma och pappa. Men då fick jag hets på rånaren och skrek att pappa var dement så de kunde inte ta honom och då tog de mig istället. Så och jag mamma blev tagna gisslan av bankrånare och förda til en lägenhet där vi blev inlåst i flera dagar.

Vilken  hemsk natt jag har haft. Men inatt ska jag sova bra....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback