Hemma :)

Jag sitter och författar ett blogginlägg i min lägenhet för första gången och hoppas att det oskyddade nätverket jag och Ewa snyltar på ska vara snällt mot mig så att jag får uppdatera.


Just nu funderar jag och Ewa mycket på karma. Speciellt vår egen dårå. När allt krånglar lite granna vill vi gärna ha lite hjälp från högre höjder. Men vi ser inte tecken som jag bad gud ge oss igår. Vår karma ligger i alla fall inte på topp just n och mycket underliga saker sker. Och jag och Ewa skyller allt på karlar som inte fattar bättre.

Ikväll har vi vart hos Jessica och jag har av misstag laddat min mobil med 800 kr istället för 400 kr. Kanske inte det smartaste när man är arbetslös och har en hyra på 10 000. Men det ordnar sig.


Så vad händer där hemma? Något skvaller? Jag är svältfödd på skvaller. Jag mår nästan dåligt över att man inte vet någonting från byn där hemma. Snälla en update.


Jag har en ny grej när inte karman är på topp. Jag ställer mig och hoppar jämfota och skriker fula ord när man inre stress blir för stor. Eller så brister jag ut i dans till någon dålig låt. Jag måste lätta lite på trycket lixom.  


En bra sak jag gjorde igår var att göra i ordning min Må Bra i Norge - bok. I min bok jag ska skriva allt roligt jag är med om och allt positivt jag tänker. Alla negativa saker som jag vill ha med måste jag försöka vinkla till positivt om de ska med. Detta är för att jag ska bli en positivare människa och att Ewa gillar sådana här saker. Jag har till och med suttit och klistrat in små positiva citat på sidor i hela boken så att jag ska få mig små hintar ibland. Nu ska jag bara orka börja skriva. Haha.


Gå inte alltid på de gamla vägarna. Prova nya - och lämna spår.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Clara du behöver prata med en psykolog, Ewas och mitt snack med dig gick inte så bra :P haha

2008-11-19 @ 22:54:49
Postat av: hanna

sån där peppbok hade jag med förra året! dom hjälper faktiskt:)

2008-11-19 @ 23:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback