Kom änglar, kom älvor det börjar bli kallt

Våran lägenhet här är lite urrig måste jag säga. Men jag och Ewa är för snåla för att sätta på elementen. Men vi sparar lite pengar på det med el lixom. Det är ju inte direkt så att pengarna rinner över här borta i det kalla landet. Vi har ju dock ingen snö som hemma i Sverige, men vad gör väl det... Dock är det mysigt med snö fast inte så kul att köra bil. Inte för att vi kör så mycket bil heller eftersom att bensinen är dyr. Man kan ju tycka att ett land som har egen olja borde ha billig soppa men icke.

Igår kvälll när vi låg och skulle sova började morfar Holgers klocka fungera igen. Ewa har fått vrta på en seans att Holger skulle vara lite av hennes skyddande nu när hon var här i Norge. Ewa blev glad och jag blev mest rädd. Vågade inte fortätta vår diskussion för att jag inte vill att Holger ska få dåligt intryck av mig. Men när Ewa somnat så tog vi oss ett litet snack Holger och jag. Eller ett rejält snack. Men jag sa bland annat att jag hoppades att han skulel komma överns med min skyddsande då de skulle spendera mycket tid ihop. Låg jag även och dividerade om vem min skyddande kunde vara, men det föredrar jag att hålla för mig själv.

Igår lovade de på posen att brevbäraren skulle ringa oss när hon kom men ikke. Jag börjar lacka lite på posten faktiskt. Vi spanar och spanar men ser ändå aldrig den förbannade brevbäraren. imorgon gväller det verkligen. Fjärde gången gillt.

Idag har jag även tvingat Ewa att diska. Haha. Jag har oftast redan gjort allt det innan Ewa ens börjat tänka på att diska... Nu ska vi bki jämnlika i vårt förhållande. Men jag vill nog gärna fortsätta laga mat. :P

Hej så länge.   

Kommentarer
Postat av: Marie

Asså clara fattar du hur bra raggningsknep det är att säga att man gillar att laga mat?!

jag föll iaf direkt..

;)

2008-11-20 @ 17:00:02
Postat av: Ewa

Hon är king på att laga mat!

2008-11-20 @ 18:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback