Norge

Att hata Norge. Jag gillar inte Norge vissa dagar som idag. När jag hade ätit frukost och Ewa vart nere och pratat med brevbäraren idag blev jag ledsen och gick och la mig. Jag vet inte riktigt om det berodde på det super söta messet från Marie. Men jag läntade hem något gruvligt. Jag låg och grät lite i min säng i alla fall och vägrade prata med Ewa.

Ewa som den gode sambo hon är la sig i sängen brevid drog på Lars Winnerbäck på hög volym och bara låg där och var min vän. Fick även uppmuntrar mess från Marie. Tack vänner ni är fina.

Jag förstår fortfarande inte riktigt hur Ewa står ut med mig. Att jag skäller på henne när hon är bättre än mig på Mahjong, att jag skäler på henne när hon inte äter tillräcklogt ofta. Att jag ligger och surar under mitt täcke i flera timmer men hon ligger bara och läser och spelar Winnerbäck för mig. Att hon står ut när jag paratar i sömnen en hel natt. Och då berättar för henne i sömnen att jag hör röster från en gubbe som inte är Ewa, att jag ser hur det lyser i garderoben och är övertygad om att det som lyser i garderoben är människor som vill oss illa, att jag även berättar för henne i sömnen att jag fryser och att hennes kompis Robin i alla fall är bra i hockeymålet. Detta rör sig tydligen i mitt hudvud när jag sover. och det är bara en natt.

Men jag tycker i alla fall fett mycket om att leva med Ewisen. Hon kallade mig sin sambo häromdagen när hon ringe angående vara yrkerslegitimationer. <3

Imorgon är det inflyttningsfest hos Jessica, tur att något roligt händer så att jag och Ewa inte ruttnar. mamma föreslog att vi skulle gå stavgång så vi inte ruttnar. Men det regnar i Norge. Jag vill ha en mjuk mamma som säger ibland får man vara ledsen Clara. Inte en som säger gå stavgång. Men mamma jag kan göra dig nöjd imorgon ska vi ut och gå och få färg på kinderna, vi ser ut som lik. Och mamma jag älskar dig mest av allt. Även om du är en tuffing, och jag en tönt.

Tele2 i Norge är riktiga arselen btw. I hate them. De ringde idag och sa: Har inte du norskt personnummer? Nej men då kan du inte beställa internet. Nej, men tack tele2 för att ni inte sa det när Ewa ringde tre gånger på en dag och frågade vad det är för fel. Tack tele2, om jag visste att det fanns en motsavarighet till plus här i Norge skulle vi ringade dem varje dag och säga så här säger de till oss. Så skulle norska Sverker säga, är det så här vi ska behandla duktiga svenska ungdomar som kommer hit för att tjäna storkovan?? VA??? Vad säger ni tele2????

Dags att försvinna från bruger king, dte är rusning och vi har hängt här tillräckligt länge.

Jag sknar er där hemma, idag mer än någonsin. Men imrogon blir det fest. :P

Kommentarer
Postat av: Anna

Clara var inte arg på Tele2 nu :P



Du låter lite nere, inte kul att höra. Men det blir nog bra med lite fest :)



I morgon ockuperar vi din lägenhet, jag har sgt till Tessan att vara klar klockan 8 i morgon bitti? Tror du hon kommer vara det eller? Haha.



Tänker på dig, hoppas du har det bra!

Kramar

Postat av: Marie

<3

2008-11-07 @ 17:49:45
Postat av: Ulla

Vad hmm hmm är det med er! Klipp luggen och skaffa er ett jobb. Sitter ni där och kör med självömkan för länge så kommer ni bli rynkiga,hamburgergödda och gräsligt trista att ha att göra med. Det är klart att ni får hemlängtan - ni göder den ju bra. Tänk lite grand framtiden och Norge ligger i era händer! citroner kan bli lemonad. Så en aning skärpning dumma ungar. Ni kan ju annat en att gnälla på televerket. Kör hårt och vinn!!

2008-11-08 @ 16:25:30
Postat av: Sofia

Tycker ni är så modiga och starka som bara drar iväg till Norge ! Go girls :) Man måste se det ljusa i tunneln :) Ha det så bra! Hälsa Ewa. Kramar

2008-11-08 @ 18:00:39
Postat av: Hanna

det är dom svåra stunderna som gör att man växer som mest. Jag ringer i veckan. Kyss

2008-11-09 @ 08:23:43
Postat av: Ewa

Clara, klipp inte luggen. Alla måste få gnälla ibland, verkligen.



Just nu sitter jag i Sverige, i mitt rum som verkligen inte är hemma längre. Jag saknar dig, jag saknar vår soffa och jag saknar dig!

2008-11-13 @ 16:21:54
Postat av: Ewa



Tredje gången jag läser det här inlägget sen vi jag åkte ifrån Norge och dig. Jag saknar dig något enormt och det är bara fredag natt. Mitt hem är i Lörenskog med dig <3

2008-11-15 @ 01:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback