Dumförklarad

Jaghar just blivit dumförklarad av en telefonförsäljare. Han ringde från Tele2 och skulle kolla vad jag hade fr bredband och så. Så här lät det ungefär:

F: Hej, jag heter NN och ringer från tele2. Visst stämmer det att du har dokumentärpaketet från oss?
C: Ja.
F: Stmmer att du har nöjespaketet och (ett till jag inte minns vad det heter från tele2?
C: Ja.
F: Vart har du telefoni ifrån?
C: Från er.
F: Och har du bredband med?
C: Ja, från er. Jag har trillingpaketet. Så här långt var jag med.
F: Jaha, och vad har du för hastighet på ditt bredband.
C: Jag vet inte.
F: Nehe, vad betalar du då?
C: Jag vet inte.
F: Nehe, oj då. Är du nöjd med dina tv-kanaler du har då?
C: Jo, men detb är jag väl. Jag vet inte rikrigt vilka jag har.
F: Nehe, vilken koll du har då...
C: Nej det har jag inte riktigt.
F: *liten suck* Då för jag väl önska dig en fortsatt trevlig helg.
C: Jaha, tack då.

Orka bry sig om hur mycke bredband man har och vilka kanaler man har så länge jag är någorlunda nöjd. Och det faktum att jag inte vet vad jag betalar för internet tyder ju i alla fall på att jag har råd att betala räkningen Kanske 24 kr/mån?

Summa sumarum: Lyxfällan skulle slå mig om dekom hit eftersom  jag har noll koll på min ekonimi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback