Sista kvällen i lägenheten

Jag sitter här på golvet i min ganska tomma lägenhet och inser att det är sista kvällen det här är min lägenhet. Nästa gång jag kommer hem kommer det här vara Tessans lägenhet. Och för att vara helt ärlig tror jag kanske inte att det här kommer bli min lägenhet igen. Jag vill men ändå inte.

Jag skulle vilja ha en miljon så jag kunde ha min lägenhet här, hyr flyttgubbar så de kan flytta runt på mig och att jag kan resa runt i världen utan bekymmer. Vrlden är ett ganska bra ställe och jag avundas alla som kommer längre än Oslo och ser restan av världen. Menjag säger så här Oslo kanske är ett litet steg för mänskligheten men ett sjukt stort steg för Clara.

Jag har avslutat min tid i Eskiltuna med att bowla och äta middag påÖlkultur med jobbet. Och jag kan helt ärligt säga att öl är verkligen inte min grej, jag är mer en "smutta på vin-människa". Men allra mest "halsa sprit-människa". Haha. Jag har även avslutat med att uppröra (?) mina grannar lite genom att dammsuga klockan elva på kvällen. Det ska vara tyst efter tio i landet lagom. Ännu värre i Norge, Jessica sägeratt man ska vara tyst efter tio och på söndagar ska man vara helt tyst. Inget dammsuga på söndagar inte.

Har sagt adjö åt pappa idag. Han sov mest. Sedan precis när jag skulle gå vaknade han till. Jag berättadeför honom att jag skulle flytta till Norge och han reagerade inte. Vad jag önskat en liten reaktion där. Sedan säger men hej då, pappa och klappar honom på kinden. Hej pappa.Svara han som ett eko. Jag klappar honom lite, vill inte gå men det är dags. I korridoren till hissen kommer tårarna som jag ändå lyckas parera rätt så snyggt.  Jag vill att min pappa ska reagera när jag säger att vi inte ska ses på några månader. Är det för mycket begärt? Jag vet att det är för mycket begärt i min situation. Life is a bitch.

Avslutar med en av
pappas favoriter:

The world is closing in
And did you ever think
That we could be so close, like brothers
The future's in the air
I can feel it everywhere
I'm blowing with the wind of change

Take me to the magic of the moment
On a glory night
Where the children of tomorrow dream away
In the wind of change

Kommentarer
Postat av: Ewa

Clara mitt hjärta.

Vi smyger undan lite imorgon och gråter precis som du va. Jag ska krama dig tills jag inte längre känner mina armar.

2008-10-31 @ 00:31:34
Postat av: Marie

Clara älskling.. jag vet inte vad jag ska säga förutom att jag förstår dig som fan. Och man får gråta..

KRAMAR DIG<3

2008-10-31 @ 17:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback