Fråga

Jag undrade under kvällen för mig själv hur man kan garantera att ekologisk honung verkligen är ekologisk. Och det enkla svaret är nog att det är omöjligt att garantera. men det tro inte biodlar-töntarna. Jag hittade en tråd på någon hemsida där en man faktiskt påstod att han visste vart hans bin åt eller vad de nu gör när de fixar honung. Men hur kan nu denne man garantera att han vet vart hans bin äter, ett bisamhälle kan bestå av 60 - 80 000 individer, hur kan man veta då vart ens bin äter. har han inbyggd GPS på sina stackars små bin? Eller har han placerat bikupan så extremt långt ifrån alla konventionellt odlade åkrar så att de inte har en chans att flyga dit? jag kan bara tycka synd om dessa små bin att de aldrig har fått smakat på de konventionella böndernas odlingar. Nej, som ni förstår tror jag inte riktigt på de här med ekologisk honung....

Så dags att föna håret och sedan sova, och tacka gudarna för MUS cover all mix.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback