You spin my head right round

Alltså jag har verkligen största beslutsångesten över vad jag ska göra med mitt liv. Just nu sitter jag och tittar på språkutbildningar, jag som aldrig har vart överförtjust i språk. Fast när jag var lite ville jag bli tolk, fast sedan sa någon att man skulle kunna så himla många språk då. Då gav jag upp lite. På HIA sa vi att om man kunde finska och arabiska då skulle man klara det mesta där. Så nu satt jag och tittade på att läsa en kurs i arabiska. Det skulle vara lite coolt att kunna arabiska.

Jag hade en brukare kanske jag berättade om som läste ur koranen för mig å arabiska. Jag vet inte emn arabiska känns som ett språk man kan få användning av. Sedan kan jag hänga liute i mellanöstern med om jag känner för det, eller inte.

Det skumma med arabiska är väl egentligen att de läser från fel håll, jag kommer läsa allt bak och fram och tänka att jag aldrig gör några framsteg.

ربما ينبغي لي أن تأخذ قليلا ويقرأ العربية؟

Kommentarer
Postat av: jenny

haha jag vill också kunna arabiska :) fast jag har faktiskt lärt mig en del grejer nu, det svåra är att uttala det! dom har bokstäver som inte ens går att få ur munnen på nåt sätt. :) men det är kul, skulle lätt gå en kurs om jag fick möjligheten. gör det!

Postat av: jenny

(arabiska har dessutom blivit obligatoriskt på vissa skolor har jag hört, och valbart precis som franska/tyska på vissa, eftersom att arabiska är det 5e största språket i världen) ;)

2009-04-03 @ 00:56:45
Postat av: Lisa

Tror verkligen arabiska är bra att kunna, i alla fall grunderna, mkt bra om man vill jobba inom vården, eller var som helst där man träffar människor =) Puss o kram

2009-04-03 @ 09:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback