Tankar om att studera

Vi har börjat fått fasligt mycket på jobbet just nu, jag tror egntligen inte att vi har kapacitet till det vi ska göra om kvällarna. Det trista är att vi blir stressade och trötta och brukarna blir trötta på oss för att vi inte kommer i tid/inte kan göra det lille extra/inte har tid. Men det ska nog lösa sig det här med. Man får bara ha tålamod.

Jga hr börjat läst min turnus nu i allla fall och sett att jag är ledig både helgen mamma fyller 50 år och när det är högskoleprovet och om jag bokar tågbiljetter nu blir det sjukt billigt. Najs!

Jag ska göra högskoleprovet nu i oktober, ag måste träna sinnesjukt mycker om jag ska uppnå det resultet jag vill ha för att kunna komma in på det jag helst vill. Alltså jag var ju inte dålig med mitt gamla resultat, jag var mycket nöjd. Men nära skjuter ju ingen hare. Eller som det ekar i mitt huvud: Bra är inte tillräckligt bra för psykologprogrammet, du måste bli bättre.

Så nu har jag tittat på året antagningsstatisk, och dte känns inte helt omöjligt.
Här kommer betygstatistiken på psykologprogrammet i Urval 2, ordningen är vart jag helst vill studera:
Göteborgs universitet HP: 1,8
Uppsala universitet HP: 1,7
Stockholms universitet HP: 1,8
Karolinska insitutet HP: 1,8
Umeå universitet HP: 1,6
Lunds universitet HP: 1,8
Örebro universitet HP: 1,6

Att börja studera skrämmer mig oerhört, vet inte varför men det känns bara ganska jobbigt och krångligt...

Kommentarer
Postat av: jenny

önskar att jag hade tillräckligt med bra betyg för att ens kunna tänka tanken att söka till psykologprogrammet. Det va typ min dröm förut :P Men har hört att det är väldigt tufft också, hoppas att du kommer in och att du gillar det isåfall :D

2009-08-08 @ 04:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback