Jag dricker glögg med balkongdörren öppen inatt

Ledig i ett dygn!! Fy fagerås vad skönt. Jag hade ju två lediga dagar när mamma var hör men det är full fart när man har sin bästaste mamma på besök.

Jag ska berätta lite om mammas besök tror jag allt. Mamma kom i onsdags kväll, jag jobbade på dagen. Så skön dag, jag var färdig tidigt och kunde hjälpa de andra och glida lite bara.
Sedan åpkte jag hem och dammsög det sista inför att mamma skulle komma. Sedan tog jag Röda Rut till Lilleström för att stå på perongen och möta mamma. Och det var underbart att se henne kliva av tåget.
Hon fick en snabb rundur av Lörenskog, balnd annat fick hos se mitt jobb, Metro och Ahus.
Sedan var det gemensam middag med Ewa och Helen på EGON. Alltid lika gott. Efter middagen gick vi och hyrde film, The proposal. Jag hade redan sett den så jag somnade med gott samvete mot Ewas axel.

Lördagen vakande min mamma i ottan bonde som hon är. Klockan 05.00 hon uppe och duschade. Klockan halv sex kom hon och la sig i sängen och började berätta för mig om sin hemska dröm och om alla glöggpartyn hon vart på. Jag som trordde att klockan var närmare nio lyssnade snällt. Tills jag fick syn på vad klockan var då tvingade jag henne att sova en stund till. Så jag fick sova till nio i alla fall.
Mysig gemensam frukost stod sedan på schemat. Klockan elva gick jag och mamma till Triaden och shoppade lite.
Sedan satt vi oss på bussen till Oslo, vi visste ju att Barack Obama skulle komma så vi var väl lite halv stressade över att dte skulle vara folk överallt. Jag bjöd mamma på en sparsam guidining i Oslo bestående av operahuset och Karl Johann. Sedan gick vi til rådhuset och såg Barack Obama. Dagens coolaste grej helt klart. Efter det titade vi på slottet vi avslutade med en öl på The Sotch man innan vi mötte upp Jessica och Mads för middag på Fridays.
Efter världens mest goda och mättande tre rätters på Fridays var det dags för nattöppet på Triaden. Jag handlade en underbar lila skjorta åt mig själv på 50 % och köpte en snyg tunika till Tessan till jul och nyår också på 50 %. Så lite fynd blev det allt.

Klockan 23.00 stupade mamma i säng efter en lång dag. Det visade sig sedna att dagen efter skulle bli riktigt lång med med hemresa, medaljutdelening och julbord.
Men den orkar jag inte skriva om nu, mina fingertoppar gör ont.

Inatt ska jag dricka glögg med balkongdörren öppen och önskar att du var här på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback