SJ

Jag måste ju berätta om min tågresa hem till Norge, jag brukar älska att åka tåg i vanliga fall. Men om jag säger så här, om det gjorde ont på tåget att jag tog och sköt det med en hagelsvärm skulle jag gärna gjort det efter den resan i måndags. Skulle ta 15.38 tåget hem. Mormor och morfar skulle skjutsa mig, när man är med dem är man alltid ute i god tid, gärna en timme innan sådär. När vi kom till Katrineholm så var tåget försenat en halvtimme, jag gick med russina på Koditori Sultan och åt världens godaste biskvi. Sedan satt jag mig för att vänta på ett tåg som till slut blev 1,5 timmar försenat från Katrineholm.

När jag satt där på tåget så att jag brevid någon tomte med en lustig jacka. Och frös och alla andra såg ut att må prima upptäckte jag. Så tittade jag på fönstret där jag satt. Det var is på insidan och drog riktigt kallt från det, jag tackar tomten med den lustiga jackan för att du lär jackan hänga så jag kunde hänga på den mot fönstret.

När man är så försenad är det ju vi som får stanna och vänta på alla tåg för de andra tåget för guds skulle inet ska bli försenade. Vi fick vänta överallt kändes det som. Och när vi till slut kom in i Norge 2 timmar och fem minuter försenade så gick bromsarna sönder av kylan.
Men lokföaren var en stabil kille så han fixade det hela, så sa han nu ska vi åka i högtalarna. En sekund senare sa han nej dte ska vi inet för nu har bromsarna dryst fast, jag hoppas verkligen att vi kan ordna det här snabbt. Och mest av allt hoppas jag att värmen blir kvar i vagnarna.

Till slut kom jag fram, 23.20. För första gången på hela kvällen hade jag ite flyt i och med att jag kom till bussen precis när den började åka men att den stannade och väntade på mig.

Tack SJ! Jag hatar er inte men jag är besviken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback