Försenad årskrönika

Okej, here goes. Ett av de bästa åren av mitt liv. Inga krav på en bra skildring.

Året då allt har hänt. Jag har vart glad, rädd, nervös, arg, ledsen. Förra året spelade jag på alla kort. Jag har satsat, vunnit och förlorat.

Året kunde inte inledas bätte än vad det gjorde Nyår med Mamma Hilton jag ropade i och för sig på älgen när alla andra stod och skålade och var glada. Men det var så bra. Vi inledde året intensivt med fest och det har väl vart temat på vårt år. Fest.

Jag bestämde mig i januari att jag ville ha någor att se fram emot detta år och jag tog beslutat att åka till drömmarnas land. Vilken känsla att åka till drömmarnas land och träffa en av mina bästa vänner som hade vart borta från mig så länge. I slutet av januari kom även en vän hem som jag aldrig har kunnat tro att hon skulle betyda så mycket. Marie tack för alla fina minnen från det här året. <3

Under våren satt även jag och Sandra oss på tåget mot Lilleström för att hälsa på Frida och Jessica. Norsk utgång. Aldrig kunde jag tro att Norge åtta månader senare skulle vara mitt hem. Jag och Sandra insåg snabbt att med alkohol i kroppen är norska ännu svårare. Men vi klarade det i alla fall.

Påsken kom och alla var hemma. Målade ägg och myste. Jag är glad att jag inte missade min pappas sista påsk hemma. Jag, pappa, Helena och Georg gjorde påskägg. Och Georg gick med helgipsat ben efter en skidolycka i Björnriket. Han är underbar min Georg.

Slutet av mars bjöd även på en hejdundrande fest i Björstorp. Den berömda maskeraden. Jag var packad pinklady och trivdes som fisken i vattnet. Även fast vi fick soppatorsk på fyrhjulingen hem på natten.

April firades Lisas födelsedag. Även så blev det en utgång med Anna, Tssan, Cec och Madde. Jag blev arg på Tessan och förstörde Annas grill. Förlåt Anna.

En oförglömlig G5 middag i Malmköping hos Ewa som blivit vegitarian. Jag var så bakis så att jag knappt klarade att äta den goda maten. och jag berättade alla detaljer om natten och morgonen.

Sedan var det dags för att banta för mig. Haha. jag gick ner tio kilo och nu har jag allt på magen igen. men jag trivs ganska bra med mig själv ändå. Jag har insett det här året att det finns viktigare saker än mitt utseende. Äntligen.

Valborg spenderades med Tessan, Anna, linda och Oskar i Sala på cruising. Jag körde och tog hand om fyllstollar. Tessan och Anna <3

Sedan kom den kanske bästa månaden av alla. Maj. Pappas födelsedag var en stålande dag och en av de sista dagarna jag träffade pappa hemma i lugn och ro. Jag tänker lägga upp en bild, en endaste i den här årskrönikan och den ska vara på min far.


<3

Maj bjöd även på att jag skulle få utforska bolaget alldeles själv. jag fyllde 20 år. Familjen - pappa var på middag i min lägenhet. Första dagen efter cambridge.
Ett par dager efter det hade jag kalas med släkt och närmsta vännerna. Jag hade en så bra kväll. Mest hade jag väl önskat mig dollar eftersom att två dagar efter var siktet inställt på Hanna och USA.

Jag drog till USA den 19/5. Jag längtade och längtade och plötsligt var dagen här.
Vad ska man göra ända fram till maj?
Mörkret är så tungt och alla männskor är som is.
men hon tyngdes inte ner, hon sa "Vad spelar det för roll?"

Med fjärilar i magen satt jag mig på planet till drömmarnas land och allt var perfekt. Efter detta har jag drömmar om ett tv-spelsrum och Chicago drömmer jag väl om mest jämt. Urban outfitters. Levis affären, Apple store ja alla underbara affärer. och att vara med underbara Hanna. Tack Hanna för två perfekta veckor. <3

När jag kom hem hade sommaren redan anlänt och nu var det dags att börja tagga inför midsommar. Midsommar med Mamma Hilton. "Lite" städning och sedan var Jessicas magasin som gjord för en smashing midsommar. Kunde det bli annat än succé? Nej.

Jag har under hela våren även stretat på HIA, mitt gamla och underbara jobb., Jag var där idag och hälsade på och jag saknar dem så dant. De var de som hjälpte mig att få ledigt i en av mammas största dagar. Nämligen då hon fick priset Årets Sörmlandsbonde. Inte bara en av mammas största dagar, en av familjen största dagar. Min fina och starka mamma som klarar allt. På kvällen ordnade mamma kalas för alla som hjälper henne att hålla ihop tillvaron och att hon klarar att vara en engagerad och dukrig bonde. Många slöt upp i Husby för att fira mamma. Det blir nog en bild till.





Nu kommer juli då är det dags att inleda festandet. Juli inleds so alltid med Power meet. Sandra och jag hade hotell i Västerås och var helt inställda på att festa hela helgen. Och det gjorde vi med besked. Första kvällen åkte vi med Oskar, Krise och Bodén. Andra kvällen var det bara jag och Sandra. Sedan bara jag, eftersom att Sandra och jag var klantiga nog att förlora varandra. Men det löste ju sig på ett intressant sätt.

Mitt i juli kom Hanna hem. Vi drog upp till Arlanda och stod där med syltar, Ior, blomsterkranar och öppna famnar. äntligen var hon hemma. Välkommen hem fest som blev succé och sedan förtsatta vi har roligt varje helg efter det.

Min semster kom med utgångar, picknickar och halsfluss. Men inte kan halsflussen stoppa mig från att gå på Charterparty hos Julia. Underbart men en solig fest en regning kväll. Jag och Georg hann även med parken zoo en dag. Vi träfafde Sven som alltid är så vänlig och berättar historier om djuren för oss.

I agusti tog jag och Sandra med Ewa på en slottsrunda. Vi var på Tx och fikade då. Här en dagen då Ewa och jag bestämde oss för Norge. Sandra och Ewa ni betyder så mycket. Mina eviga optimister.

Jag minns även en kväll så bra. Ewa är på Lars Winnerbäck vilket jag också hann med men tidigare. Ewa ringde mig och hör ett publikhav skråla Vi ska åt samma håll med Lasse. Då förstod jag hur bra jag och Ewa skulle klara Norge.

Jag ger min själ till händerna, den som ger och inte rycker
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker
hon var allt, hon var sin,
Hon var den vackraste person jag hade träffat någonsin
Ah, bli kvar här med mig. Bli kvar här med mig
Vi behöver ingenting, ah vi kan starta på noll
men jag har ett rum några kvarter härifrån
Ta min hand, jag följer dig, vi ska åt samma håll

Sedan var det semster i Göteborg med Sofia. Underbar helg. jag kan fortfarande inte förstå hur man kan hinna med så mycket på en helg. Men kul var det.

Sedan hade vi ju utgången då Jessica, Hanna och Marie sov hos mig. Alla kom hem olika tider. Men på morgonen ställde vi till med brakfrukost och Marie hade så himla bruna ben.

Hösten kom och jag spenderade en del tid i svampskogen. även på planeringsdagar med HIA. Underbara HIA.

Kvällen efter planeringsdagarna skulle jag ut och ingenting blev som det skulle. tack Ewa för att du kom och stttade mig när jag mådde dåligt kväöllen efter. Inget är så bra tröst som en livskamrat och en hambrugare från grillen brevis min port.

Fridas och cecilias 20- års kalas för vi ej förglömma. Najs bajs. Jag hade ddet underbart kul nykter som jag var. Hanna och jag kom hem alldles försent men då var det dags för mat på statoil. Sedan dagen efter var hanna förkyld men blev blixtinkallad till fotboll i Katrneholm. Så Hanna och jag satt i bilen med steron på högsta volym.

We pity you loves leftovers
and look down on those who can't stay true
We are safe but we can't stop wondering,
if this is it then who's fooling who?


På kvällen var det TP med Martin som gällde. Alla var galet trött och det var så himla kul. Alla citat, alla underbara citat.

Sedan drog jag och Ewa till Norge för att hooka up medc Jessica och Mads. Vi fan den perfekta lägenheten och den perfekta mäklaren. Allt var underbart. Vi var så taggade och livrädda. Allt vi visste var att vi skulle åt samma håll.

En månad kvar till flytten. Jag packade, jobbade, tog farväl av folk och var rädd. Jag grät mycket denna månad för att säga hej då kändes inte helt okej. Att gå från pappa dagen inna  jag skulle flytta och inte veta när jag skulle få se honom nästa gång var inte helt okej. Men det gick, på något sätt så klarade jag det.

Så satt jag och Ewa oss e den gula bilen och åkte till Norge. Vilken dag. Mamma som "grät förtvivlat" jag och Ewa visst inte om vi skuylle skratta eller gråta.

Vi har i alla fall spenderat många underbara nätter i vår lägenhet. Vi har vart på fest med PlåtPojkarna och vi har pratat med Robin och lärt oss hur killar fungerar. Not. Även många kvällar med typ våra enda norska vänner, Mads och Jessica. Skönt att ha några man tycker om nära.

jag tog även en tur till Göteborg och slöt upp med Marie och Hanna som ville plugga fysik och kemi med Martin. Själv så ville jag ut på krogen och låna Martins internet som fungerade. Det blev en oförglömlig helg. Som att Martin skek hora till Hanna i bankomatkön. I de lugnaste vatten. Efterfest på hotell med lite fulle och fest på Chalmers med alla möjliga och billig öl.

Sedan var det dags för en Harrytur till sverige med jessica och ewa för att inhandla allt till julstöket. Jag och Ewa ordnade en middag med Mads och Jessica. Gott.

Sedan begav vi oss av mot Sverige firade jul och här är jag nu. En första jul utan pappa. En jul som ändå blev bra, trots mammas tårar när vi lämnde pappa kvar och gick hem till släkten. 

Juldagen blev vild och galen. Annandagen med det klassiska julklappsbytet blev bra som vanligt.

Lördagen bjöd på fest hos Jessica. Jag åkte dock in till stan och krogen. På vägen hem från krogen såg jag en kvinna falla i den iskalla ån och jag ringde 112 på riktigt och skrek och grät. Men hjälp av några till fick vi i alla fall upp henne ur ån och jag hoppas hon mår bra. Stort var det att vara med om det i alla fall och jag är glad att jag kunde hjälpa till. 

Sedan kom nyår och resten är framtiden. Nyår firades hos Julia med 3- rätters. Mumma och jag hade en underbar kväll. 

Så god forsättning på er!!!! Jag hoppas på att det här året ska bli precis lika bra och spännande som förra. Nya utmaningar. Den största utmaningen är dock att den största delen av året ska levas i Norge. Glöm mig inte här hemma. Hoppas ni orkade er igenom!


 



Kommentarer
Postat av: Marie

Gillart.

Tack för det här året, trodde aldrig att du och jag skulle bli så bra vänner att vi gör så tokiga saker som att åka till Ålberga en nyårsdag. Men jag gillart. Som fan.

<3

Postat av: Ewa

Och hon mötte mig med sitt leende. Hon sa, ta min hand jag följer dig VI SKA ÅT SAMMA HÅLL !! <3

2009-01-02 @ 17:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback