Håller oss kvar här

Jag har två små saker som jag glädjer mig åt här i Norge just nu.

Den första saken är att jag ska på Nytt Års Ball med Jessica. Eller som vi skulle sagt i Sverige Ny års - bal. Jag ska gå med Jessicas jobb Brilleland. Jag heter denna kväll Trine och något annat norsk i efternemn efetrsom att jesica inte lyckades smuggla in mig som hennes date. Haha. Men vi är mitt i panerande av klänningar, skor, frisyrer, smycken och framför allt strumpbyxor. Jag ska ha en ila klänning jag köpte i USA på forever XI. Problemet just nu är väl egentligen att jag vill ha en bolero och hur jag ska ha mitt hår. Men vi har tre veckor å oss att planera så jag hoppas dte ska lösa sig. Men det bästa av allt är att Brilleland är en blandning av rätt softa människor verkar det som så det kan nog bara bli succe. Jesica och jag är sjukt taggade på riktigt mycket fest i alla fall.

Det andra roliga här i Norge är när jag och Ewa ska sova och inte riktigt vill sova än. Då kommer de roligaste diskussionerna. Jag berättar ofta själv upplevda sagor. Eller härom kvällen låg vi och övade på hur man berättade för en kille att man var med barn. Vi diskuterar även vad våra barn ska heta (Ewas Aurora, mitt Elsa) och om vi skulel få plats med två barnsängar mellan våra två sängar. 

Lite mysigt är det att bo i Norge i alla fall.    

Du kan väl sakna mig ibland
du kan väl stirra upp mot stjärnorna
så att vi har nåt gemensamt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback