Helg

Jag har just suttit och läst på vår tråd på facebook. Det var från början tanken att vi skulle reflektera efter fester på den och det har vi gjort. Men nu har den utvecklats till waether channel för oss. Allgroa bor på olika tällen i tråden: Uppsala, Eskilstuna (snart Kina), Göteborg, Ecuador och en i de smålänska skogarna någonstans. Det började med att vi gnällde över vädret men nu rapporterar vi det mest. Marie i Ecuador rapporterar inte så mycket och det är jag glad över eftersom att hon har bäst väder av alla. Hennes väder bekymmer är mest att hon bränner sig, och det ska mycket till innan Marie bränner sig.

Nu har jag en fullpäckad hleg i alla fall. Jag ska jobba, jobba och åter jobba.
Fredag: Jobba natt.
Lördag: Jobba kvällsvakt och sedan natt.
Söndag: Jobba dagvakt och kvällsvakt. 
Det vore väl f*n om jag måste långa pengar till hyran nästa månad med.
 
Jag skulel ringa och prata med min chef idag och frsöka få mer klarhet hur mina nattvakter ska se ut. Nej men då är hon inte på jobbet på hela dagen idag. Jag står i på kontoret i Ewas affär och ringer. När jag lagt på utbrister jag ett relativ skit grov ord. Så alla kunder hör det och vänder sig om och tittar mot kontoret. Förlåt, Ewa.

Om du finns, om du kan, om du vill komma hit
Kom hit, kom hit
och slunga mig rätt in i smeten
Jag faller med flit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback