Jobba, jobba, jobba

Det är det mitt liv handlar om just nu. Kanske inte att jobba hela tiden snarare hur jag ska kunna jobba så mycket som möjligt. Jag har ju ställt på på ett jobb som vilandenattvakt tills hemme sykepleien i Lörenskog har junnit fixa flera som kan jobba med mig. Men kruxet med det här är att jag varken får ta extra dag- eller kvällsvakter eftersom att jag får övertid då. Vilket leder att min lön inte blir den högsta.  

Men nu har jag löst det här på ett listigt sätt. Jag har pratat med Manpower som bidrar med personal till Lörenskogs sykehjem. Där kan jag jobba utan att få övertid eftersom att jag manpower som arbetsgivare. Så nu ska jag in på arbetsintervju imorgon klockan 14.00 i Oslo sentrum. Så nu ska jag in till Oslo och vimsa imorgon. Jag ska till en skridskobana någonstans vad Karl Johan. Alla babblar ju om den där skridskobanan så den kan ju inte vara så svår att hitta...

Helena ringde dag och frågade om Georg kunde få min mailadress, han hade skaffat en egen mailadress och ville nu börja maila lite nu när han kan både läsa och skriva. Sex år och en mailadress. Jag känner mig plötsligt omodern. Hoppas i alla fall på ett mail idag, så han kan berätta om alla roliga saker som händer i livet när man är sex år. Som halsfluss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback