Jobba

Idag har jag jobbat. Jag trodde att det skulle bli en assoft dag men då kommer jag till en dam som ramlat och slagit i höften. Bara att ringa på sjuksköterskan som kommer på direkten. Som ringe efter ambulans, lika bra när hon hade slagit i höften tänkte vi. Sedan var hon tvungen att skynda vidare och när ambulansen kommer vägrar damen följa med den, hon ser inte nyttan i det. Ja och man kan ju inet tvinga någon till något så hon blev kvar hemma.

edan var jag hos en annan underbart hurig dam. Hon berättade för mig att hon skulle fylla 100 år i maj och då berättade jag att jag skulle fylla 21. Då sa hon att hon unnande mig det. Sedan gav hon mig lite tips på hur jag skulle kunna vara lika pigg som henne när jag blev hundra. Hon sa att hon hade dansat balett så jag sa till henne att det bara var att ge sig på baletten då. Men att använda kroppen var hennes bästa tips, så om ni vill vara sjukt pigga ni är 99 år är det bara att sätta igång att hurta runt.

Men jag känner nog att jag kan komma att trivas på Hemmesykepleien i Lörenskog. :)

Kommentarer
Postat av: Linda

hmm då ligger jag alltså efter med baletten... får ta tag i det där! imorrn...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback