Morgondagen som blev bra

Jag skrev ett blogginlägg den 1:a januari klockan 04.00 ungefär och förutspådde att dagen skulle bli skit. Jag hade nästan rätt. Jag vaknade med dunkande huvudvärk och grymt förkyld. Framåt halv ett dyker Marie upp och vi förenas i självömkan.

Maries rara mor hämtar oss och vi åker till mig och dricker te och äter pappakakaor. Vi äter även lite vanlig mat och börja känna oss som människor igen. Jag tvingar även ut Marie på hundpromenad i tio minus. jag uppskattade det, Marie inte lika mycket.

Sedan sitter vi framför tv:n och Marie messar med Tåsken. Vi missde ju festen där på nyårsafton. Men nej de ska fest ikväll igen. Vi är erbjudna god dricka, mat och sovplats. Ville vi ha något mer? Så Marie och jag duschar och sminkar oss och sätter oss i bilen mot Björkvik. När vi kom var de så dött. Alla var med döda än levande, men de drack öl.

Sedan när Tobias ska ge sig av hemåt så startar inbte hans bil. Vilket leder till att alla vaknar till. Fråga mig inte hur man nu är alla fett taggade. Så Marie och jag gick på kalas på nyårsdagen med. Och kul hade vi, vi skrev kontaktannonser, drack öl och hängde i jordkällaren. En del saker blir dock inte som man tänker sig men det är bara att komma över och nästa gång skriker jag.

Spontana saker bilar alldtid de bästa. Tack, Marie.

Kommentarer
Postat av: Marie

Tack Clara. Spontanitet och flumerier, bra start på ett bra år. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback