Down the road

Ibland önskar jag att jag var mer driven. Jag satt och kollade på en väns facebook profil. Hon är fyra år äldre än mig och så jävla driven. Hon kommer från de värmlanska skogarna och ställer nu upp i Europaparlamentsvalet. Hon ställer ine bara upp som ett namn och för att ha fler yngre och kvinnor på listan, hon vill verkligen dit och påverka. Hon var i Washington och NY och jobbade för Obama under presidentvalet i USA. Hon har hunnit så mycket trots att hon är så ung. Jag ser verkligen upp till henne, självklart är hon centerpartist, annars skulle jag ju inte veta vem hon var.

Hon får mig att sakna politiken lite, som jag gett upp för att bo och leva i Norge. Jag satt nyss och läste en himla intressant text om ingegration och saknade CUF så himla mycket då. De mer eller mindre intressanta diskutionerna (behöver jag säga att jag somnade under skattedebatten varje år).  Men att kunna diskutera i ett så öppet klimat och se folk vinka med små gröna lappar när de håller med en, det är lite livet på en pinne.

Jag undrar för mig själv om jag kommer hitta tillbaka till mitt politiska intresse för mig, en gång hade de andra hopp för mig. Men Eskilstuna och allt som hände där var lite för mycket så då styrde jag kosan mot grannlandet och var allldeles nöjd med att inte vara engagerad i något mer än mitt eget bästa var befriande.
Nu vill jag hitta tillbaka till engagerade och drivna Clara. Min hjärna börjar ruttna lite känner jag utan engagemanget.


BTW I miss you giiiirls

Kommentarer
Postat av: jonas

hittade inte men du får en gratis här,...

integrera - confúndere

integritet - inviolabílitatis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback