Framtiden?

Jag och mamma diskuterade framtiden igår, vad ska jag bli liksom. Jag har många olika alternativ och är helt lost just nu... Men något jag har vart inne på i helgen är diplomat eller polis. Så jag satt just och titta på vad det krävdes för att bli diplomat, och jag inser att kanske inte diplomat är min grej. Ett stort intresse för adiministrativ- och organistationsfrågor krävs. Okej där blev jag diskvalificerad... Det hatar jag, minus för diplomati är helt klart tiden bakom ett skrivbord.

Polis då? Skulle jag passa som polis? Ska jag verkligen följa päronas fotspår? Sedan ska man bli en ba polis med, inte som länspolismästaren eller han som grep fel person igen utan att ha riktiga belägg för att peronen i fråga var den skyldige. Om jag ska bli polis ska jag bli en klockren polis, allt annat känns som ett hån mot mamma och pappa, ag har lite att leva upp till där.

ja eller så flyttar jag till ett annat land och blir läkare. Tyvärr har jag insett att jag aldrig kommer att bli en klockren läkare på grund av mina handtremor. Om jag ska bli något vill jag bli bäst helt enkelt. Men vem vill inte det?

Kommentarer
Postat av: hanna

kan du inte bli en gunvald-larsson-polis?? han är min idol;)

2009-03-09 @ 14:09:15
Postat av: Clara

Väldigt svårt det där...jag tror aldrig man vet riktigt säkert vad man vill bli egentligen =/ Puss o kram

2009-03-09 @ 18:02:19
Postat av: Anna

Du kommer nog på nåt och blir riktigt riktigt bra! :) Hoppas du har det bra i Norge, jag ser till Lill och Spädisen! ;)



kram

Postat av: Louise

Jag håller med Hanna, en GL polis vore något

2009-03-10 @ 14:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback